دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۷۷۳۰
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۶

فکرشهر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: زدن واکسن دلیلی برای رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی نیست و برای غلبه بر کرونا همه باید علاوه بر تزریق واکسن، دستورالعمل‌های بهداشتی را نیز رعایت کنند.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما، دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان با بیان اینکه برای کنترل بیماری کرونا واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مکمل هم هستند، افزود: هیچ کدام از این موارد جای دیگری را نمی‌گیرد، حتی اگر شخص هر دو دُز واکسن را دریافت کرده باشد.
 
وی ادامه داد: نمی‌شود شیوه‌نامه‌ها را رعایت نکرد و ایمن بود. هر چند واکسیناسیون در پیشگیری از بیماری شدید کرونا، مرگ‌و‌میر و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک کننده است، اما به این مفهوم نیست که با تزریق یک یا دو دُز واکسن کاملا ایمن می‌شویم.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: تزریق تک دُز واکسن ایمنی بسیار ناچیزی دارد و نمی‌توان آن را به عنوان پیشگیری در نظر گرفت و حتی با تزریق دو دز واکسن هم باز احتمال ابتلا به کرونا وجود دارد.
 
وی بیان کرد: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کنار زدن واکسن ضروری است و تا زمانی که اعلام شود بیماری کرونا به عنوان یک خطر در جامعه مطرح نیست باید تمام دستورالعمل‌ها رعایت شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر