دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۷۸۴۲
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۷

فکرشهر: رئیس اداره دامپزشکی دیر گفت: در نیمه نخست امسال ۳۱ هزار و ۶۵۱ راس دام در این شهرستان علیه بیماری‌های دامی و مشترک یین انسان و دام واکسینه شدند.

به گزارش فکرشهر، اسماعیل محمودی روز چهارشنبه  در گفت وگو با ایرنا افزود: آنتروتوکسمی، آگالاکسی، تب برفکی، بروسلوز، طاعون ، پاستورلز، قانقاریا و  اکتیما از جمله بیماری‌های تهدید کننده دامی است که عملیات واکسیناسیون علیه آنها انجام شد.

وی اظهار کرد: همچنین در این مدت تست مشمشه، سل و بروسلوز به عنوان سه بیماری مهم مشترک بین انسان و دام در باشگاه‌های سوارکاری و گاوداری‌های شیری شهرستان دیر به منظور بیماری‌یابی انجام شد.

رئیس اداره دام پزشکی دیر اضافه کرد: همچنین در این مدت ۱۸۱ راس قلاده سگ هم واکسینه شدند.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه تمام تلاش خود را برای ارتقای خدمت رسانی و تضمین امنیت غذایی مردم به کار گرفته است افزود: کارکنان این شبکه شعار سلامت محصول "از مزرعه تا سفره " را سرلوحه کاری خود قرار داده‌اند و با نظارت مستمر بر تمام واحدهای زیر  پوشش، سلامت فرآورده‌های پروتئینی و لبنی خام را برای شهروندان تضمین می‌کنند.

محمودی گفت: در شهرستان دیر ۳۲هزار و ۸۰۰ راس دام سبک شامل گوسفند و بز، ۸۰۰ راس گاو و گوساله و یک هزار و ۴۰۰ نفر شتر وجود دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر