جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۷۸۷۹
پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴

فکرشهر: فرماندار گناوه گفت: مطالبات شهرستان گناوه در سفر وزیر اقتصاد و دارایی به این شهرستان در اختیار نماینده ویژه دولت قرار خواهد گرفت.

به گزارش فکرشهر از مهر، غلامرضا مهرجو صبح پنجشنبه در نشست هماهنگی سفر وزیر اقتصاد و دارایی به شهرستان گناوه اظهار داشت: در راستای سفر رئیس جمهور و اعضای هئیت دولت در روز جمعه به استان بوشهر این جلسه به منظور هماهنگی سفر نماینده ویژه رئیس جمهور و وزیر اقتصاد و دارایی به شهرستان گناوه تشکیل شده است تا بتوان با یک جمع بندی مشکلات موجود در مسیر توسعه شهرستان را مطرح کرد.

وی گفت: باید از فرصت سفر ریاست جمهوری و هیئت همراه نهایت بهره را برد تا مصوباتی در سطح شهرستان و استان برای رشد و توسعه با کیفیت اخذ شود.

بازدید از خور گناوه و دیلم

مهرجو خاطرنشان کرد: بازدید از خور و گمرک، وضعیت و ازدحام شناورها در خور گناوه و بازدید از وضعیت خور بندر ریگ از برنامه‌های در نظر گرفته شده سفر نماینده دولت به شهرستان است.

فرماندار گناوه اضافه کرد: شهرستان گناوه دارای ظرفیت‌های فراوانی است که از جمله مزیت‌های نسبی این شهرستان داشتن مرز ساحلی با خلیج فارس، نزدیکی به کشورهای حوزه خلیج فارس، سابقه و قدمت فعالیت‌های بازرگانی و تجاری، همجواری با استان‌های کهکلیویه و بویراحمد، فارس، خوزستان، داشتن ظرفیت خوب در زمینه صنایعی آب بر مانند فولاد است.

فرماندار گناوه یادآور شد: مشکلات و مسائل زیادی در سطح شهرستان وجود دارد که قابل مطرح شدن در سطح کلان کشوری است.

مشکلات متعدد در حوزه اشتغال

فرماندار گناوه افزود: شهرستان گناوه دارای مشکلات عمده‌ای به ویژه در حوزه اشتغال و اشتغال زایی است و سهم اشتغال شهرستان در حوزه صنعت بسیار ناچیز است.

وی گفت: عمده سهم اشتغال شهرستان در حوزه خدمات که بسیار شکننده است و با شیوع کرونا نیز بیشترین آسیب به این حوزه اشتغال وارد شده است.

مهرجو تصریح کرد: با توجه به اینکه در این سفر وزیر اقتصاد به شهرستان حضور خواهند یافت تمرکز بر برنامه‌های و درخواست‌های کوتاه مدت و بلندمدت در شهرستان برای مطرح شدن در این سفر است.

ساماندهی کالای همراه ملوان

وی گفت: از مهمترین درخواست‌های کوتاه مدت ساماندهی کالای همراه ملوان «ته لنجی» که وضعیت بسیار نامشخصی برای مردم، بازاریان، مالکان شناورها و ملوانان دارد و نیاز به حل اساسی این مشکل است.

وی بیان کرد: بخش دوم درخواست‌ها توسعه زیرساخت‌ها و زیربناها در شهرستان است که اصلی ترین و مهترین آنها که در سند آمایش ملی و منطقه‌ای نیز پیش بینی شده شروع عملیات فازهای اول و دوم توسعه بنادر گناوه و ریگ است.

مسئولیت اجتماعی حوزه نفت

فرماندار گناوه گفت: تکمیل و توسعه محورهای مواصلاتی شهرستان از جمله راه گناوه –میشان، گناوه به گوره و گچساران و کمربندی بزرگراه گناوه به بوشهر که نقش مهمی در اقتصاد منطقه دارد از عمده درخواست‌های دیگر است.

مهرجو بیان کرد: مسئولیت اجتماعی حوزه نفت، احداث سد چهار روستایی، حقابه کشاورزان، تکمیل فاضلاب شهر گناوه نیز مشکلات دیگری در سطح شهرستان وجود است که پس از جمع بندی در اختیار نماینده ویژه رئیس جمهور در این سفر قرار خواهد گرفت و همچنین لیستی از مطالبات توسعه‌ای برای طرح در هیئت دولت در اختیار استانداری نیز قرار گرفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر