دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۷۹۰۵
پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۱

فکرشهر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: ۲۵ درصد از کالاهای صادراتی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، سید حسین حسینی صبح پنجشنبه در نشست با مسئول طرح آمایش وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی برای توسعه اشتغال پایدار است.

وی استفاده از سند آمایش برای تدوین طرح‌ها در استان را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: استان بوشهر ۱.۴ مساحت و ۱.۵ درصد جمعیت کل کشور را دارد و نرخ بیکاری این استان نیز در مجموع ۸.۷ درصد است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به اینکه نیمی از جی دی‌پی استان بوشهر در حوزه صنعت، معدن و تجارت است خاطرنشان کرد: در جنوب استان بوشهر صنایع گسترش چشمگیری داشته و شاهد تفاوت معنادار نرخ بیکاری در شمال و جنوب استان هستیم.

وی از فعالیت ۱۲۶ واحد معدنی در استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: ۶۵۱ واحد صنعتی در استان بوشهر مستقر است و ۵۳ هزار واحد صنفی در استان بوشهر وجود دارد.

حسینی از تولید ۲۵ درصد از کالاهای صادراتی کشور در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: طی شش ماه گذشته ۴.۹ میلیارد دلار صادرات در استان محقق شده که از مجموع صادرات غیرنفتی استان حدود ۹۰ درصد مواد پتروشیمی، ۱۵۰ میلیون دلار کالاهای صنعتی و ۳۸ میلیون دلار مواد معدنی بوده است.

افزایش ۸۷ درصدی صادرات

وی با اشاره به افزایش ۸۷ درصدی وزن و ۱۵ درصدی ارزش صادرات استان بوشهر در شش ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزود: استان به ۱۱۲ درصد هدف صادراتی خود در مدت یاد شده دست پیدا کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ادامه داد: د: استان بوشهر اکنون ظرفیت تولید ۱۲ میلیون تن متانول دارد که تا سال ۱۴۰۴ به همین میزان به ظرفیت تولید این استان افزوده می‌شود.

وی تاکید کرد: در این راستا شهرک پایین دست متانول در بندر دیر جانمایی شده تا شهرک تخصصی زنجیره ارزش متانول ایجاد شود.

حسینی اظهار داشت: صنایع فرآوری و بسته بندی در حوزه خرما و آبزی، صنایع معدنی و مرتبط با زنجیره آهک از جمله محورهای سرمایه گذاری در استان بوشهر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر