دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بر اساس نظرسنجی که از 23 هزار نفر در کشور انجام شده 70 درصد مردم جامعه با احکام فرهنگ وقف، وآثار و برکات آن آشنا هستند. به گزارش فکرشهر روابط عمومی استانداری بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی در نشست با استاندار و مسئولان اوقاف و امور خیریه بوشهر با بیان اینکه نگاه اوقاف و امورخیریه تنها به بعد عمرانی نیست اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه در ابعاد معرفتی، دینی، درمانی، اقتصادی، فرهنگی، عمرانی و محرومیت زدایی فعالیت می‌کند که این طرح‌ها در راستای نیات واقفان انجام می‌شود. 
کد خبر: ۹۸۰۹
پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۲

فکرشهر: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بر اساس نظرسنجی که از 23 هزار نفر در کشور انجام شده 70 درصد مردم جامعه با احکام فرهنگ وقف، وآثار و برکات آن آشنا هستند.
 
به گزارش فکرشهر روابط عمومی استانداری بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی در نشست با استاندار و مسئولان اوقاف و امور خیریه بوشهر با بیان اینکه نگاه اوقاف و امورخیریه تنها به بعد عمرانی نیست اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه در ابعاد معرفتی، دینی، درمانی، اقتصادی، فرهنگی، عمرانی و محرومیت زدایی فعالیت می‌کند که این طرح‌ها در راستای نیات واقفان انجام می‌شود.
 
وی با اشاره به مکانیزه شدن بانک اطلاعاتی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: بانک اطلاعاتی این سازمان اکنون 4 ماه است به نرم‌افزارهای اطلاعات مربوط به اوقاف در تمام امور مجهز شده که نقش مهم و تاثیرگذاری در تسریع امور داشته است.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: اکنون 750 نقطه کشور در حوزه‌های موقوفات، امام‌زادگان، بقاع متبرک و دیگر برنامه‌های اوقاف دارای ارتباط مکانیزه است.
 
محمدی با بیان اینکه تمام امور در اوقاف به‌صورت مکانیزه انجام می‌شود گفت: تنظیم سند اجاره، پرداخت و دریافت اعتبارات، درآمد و سایر مبالغ به‌صورت مکانیزه است.
 
وی بیان کرد: در این راستا تاکنون 500 هزار صفحه وقف‌نامه‌ها پس از تحریر در سامانه مکانیزه اوقاف اسکن و ثبت شده است.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر این نکته که باید برنامه‌های وقفی نزد مردم شیرین و گوارا شود افزود: باید به‌گونه‌ای در اجرای نیات واقفان عمل کنیم که نزد مردم اجتماع، گوارا و شیرین جلوه کند چراکه قانون وقف کامل‌ترین قانون در امور خیریه است.
 
ماندگارترین امور در اوقاف و وقف رقم می‌خورد

محمدی با بیان اینکه ماندگارترین امور در اوقاف و وقف رقم می‌خورد خاطرنشان کرد: ما موقوفه ‌ای داریم که مربوط به 1118 سال پیش (11 قرن گذشته) است که واقف برای خدمت به مومنان و ملت وقفی انجام داده که اکنون در اصفهان مورد استفاده قرار گرفته است.
 
وی با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد مردم با احکام وقف و آثار آن آشنا هستند تصریح کرد: بر اساس نظرسنجی که از 23 هزار نفر در کشورانجام شده 70 درصد مردم جامعه با احکام فرهنگ وقف، وآثار و برکات آن اشنا هستند.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بر توجه به مدیریت رقبات و وقفیات تاکید کرد و گفت: باید بر اساس نیات واقفان بر موقوفات مدیریت کنیم که با کسب درآَمد لازم، خدمات آن به جامعه برگردد.
 
محمدی بر به‌روز کردن نیات واقفان تاکید کرد و اظهار داشت: بر اساس منویات مقام معظم رهبری اقدامات مهمی در توسعه خدمات در حوزه سلامت در حال انجام است که اکنون در سه استان کشور بیمارستان‌های تخصصی در حال ساخت است.
 
3 بیمارستان تخصصی درمان سرطان ایجاد می‌شود

وی با بیان اینکه سه بیمارستان تخصصی درمان سرطان ایجاد می‌شود افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه در سه استان تهران، فارس و مرکزی با مشارکت خیران بیمارستان‌های تخصصی درمان سرطان راه‌اندازی می‌کند.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: در این امر مهم علاوه بر متمکنان، پزشکان متخصص و فوق تخصص در ساخت بیمارستان‌های یاد شده مشارکت دارند.
 
محمدی از ساخت بیمارستان سلول‌های بنیادین تخصصی و پیشرفته خبر داد و گفت: با مشارکت موسسه علمی رویان، بیمارستان تخصصی و پیشرفته و بین‌الملی سلول‌های بنیادین ساخته می‌شود.
 
وی با بیان اینکه اوقاف در همه عرصه‌ها حضوری فعال دارد افزود: در حوزه اشتغال نیز اوقاف با مشارکت واقفان در ایجاد و راه‌اندازی مرکز تجاری اقتصادی فعالیت می‌کند.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه وقف نباید مخل آرامش مردم و جامعه باشد گفت: برخی از موقوفات در نقاطی قرار دارد شده که نمی‌توان آنها را برهم ریخت از این نظر باید تبدیل به احسن شود تا آرامش مردم به هم نخورد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر