سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: امام جمعه شهرهای استان بوشهر در خطبه‌های نماز این هفته بر ضرورت به سرانجام رساندن مصوبه‌های سفر رئیس جمهوری به استان، حفظ وحدت، بهبود وضعیت موجود و اهتمام جدی در رعایت شیوه‌ نامه‌های بهداشتی تاکید کردند...
کد خبر: ۹۸۴۳۳
جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۵:۱۲

فکرشهر: امام جمعه شهرهای استان بوشهر در خطبه‌های نماز این هفته بر ضرورت به سرانجام رساندن مصوبه‌های سفر رئیس جمهوری به استان، حفظ وحدت، بهبود وضعیت موجود و اهتمام جدی در رعایت شیوه‌ نامه‌های بهداشتی تاکید کردند.

بوشهر

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: سفرهای استانی دولت باعث وحدت، همگرایی و اجرایی شدن بسیاری از پروژه‌های مورد نیاز مردم می‌شود.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته بوشهر افزود: ارتباط دو سویه بین دولت و مردم و مردم با دولت و آشنایی از نزدیک دولتمردان با مشکلات مردم و ایجاد زمینه برای حل این تنگناها از دیگر مزایای سفرهای استانی دولت به شمار می‌رود.

وی با اشاره به  ششمین سفر استانی رئیس جمهوری در ۱۶ مهرماه جاری به استان بوشهر و برکت‌های این سفر اضافه کرد: آب، راه آهن، اشتغال، تکمیل پروژه های نیمه تمام، حوزه اقتصاد و معیشت از جمله مصوبه‌های دولت در استان بوشهر است.

صفایی بوشهری اظهارداشت: با توجه به مصوبه های خوب و مفید دولت انتظار می‌رود مسئولان استان برای تحقق این مصوبه‌ها اقدام کنند بی تردید اگر این مصوبه‌ها پی‌گیری نشوند زمینه اجرای آنها فراهم نمی‌شود و یا اجرای آنها به کُندی پیش می‌رود.

وی یادآور شد: مسوولان استانی در خدمت مردم استان باشند و این استان که سومین اقتصاد ایران و اولین استان کشور در تولید درآمد ملی و سرانه است و نقش بزرگ در اقتصاد ایران ایفا می‌کند دولت در قبال این خدمتی که استان بوشهر به اقتصاد می کند عنایت ویژه ای داشته باشد.

صفایی بوشهری گفت: همچنین تمام صنایعی که در استان بهره مند هستند به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند و اینطور نباشد که دیگران در قِبال استان بوشهر ثروتمند شوند و مردم این استان دچار مشکلات معیشتی و مالی باشند.

وی تاکید کرد: باید همتراز ثروت ایجاد شده در استان هم ثروت ملی اضافه و هم ثروت عمومی ایجاد شود ما نباید در استان یک فقیر و نیازمند داشته باشیم و سفره آن خالی باشد.

امام جمعه بوشهر گفت: رئیس جمهوری بسیار اقدامات خوبی داشتند و انتظار می رود اختصاص پنج درصد از سود صنایع به رفع مشکلات استان در تمام ابعاد هر چه زودتر اجرایی شود.

رئیس جمهوری به همراه اعضای هیات دولت و در قالب ششمین سفر استانی دولت سیزدهم صبح روز جمعه ۱۶ مهرماه وارد استان بوشهر شد.

صفایی بوشهری همچنین عملیات تروریستی در افغانستان را محکوم کرد و یادآورشد: مردم مسلمان و متدین افغانستان برای نماز رفته بودند و در لبنان نیز در اعتراض به حکمی که به طور کامل سیاسی بوده آن انفجار و ترور مردم بیگناه انجام شد.

وی اضافه کرد: پشت همه این مشکلات و حوادث آمریکا است که برای ایجاد آشوب دستور می‌دهد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به آغاز هفته وحدت گفت: هر ندایی که موجب تفرقه شود از سوی دشمن و هر صدایی که موجب وحدت شود یک حرکت الهی است.

وی در خصوص صیانت‌های اجتماعی گفت: تمام جامعه اسلامی موظف است از حریم شخصیت انسان دفاع کنند.

به گفته صفایی بوشهری در تمامی عرصه های اقتصادی همه مراقب باشیم کسی به حریم دیگری تجاوز نکند؛ اموال کسی مورد تعرض قرار نگیرد و شخصیت افراد از جمله زن، مرد و خانواده حفظ شود چون دشمن در صدد ابتذال و انحراف اخلاقی است.

وی یادآور شد: دین اسلام به دنبال صیانت و تحقق کرامت انسانی در جامعه است و همه باید در این رابطه تلاشی خداپسندانه داشته باشند. 

دیر

امام جمعه دیرگفت: ساماندهی کالای همراه ملوان (ته لنجی) مهمترین خواسته ائمه جمعه استان در دیدار با استاندار بوشهر بود و امید می‌رود این مساله برطرف و مشکل نیروی انتظامی نیز حل شود.

حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه شهر دیر با قدردانی از تلاش فرمانده نیروی انتظامی شهرستان دیر افزود: نیروی انتظامی بستر ساز همه تلاش‌ها است و باید برای ارتقای عملکرد خود بیفزاید.

وی با اشاره به هفته پیوند اولیا و مربیان اظهارداشت: در راستای بهبود وضعیت تعلیم و تربیت دانش آموزان همواره باید اولیا و معلمان ارتباط تنگاتنگی با هم داشته باشند.

امام جمعه دیر با اشاره به ازدواج پیامبر اسلام با حضرت خدیجه گفت: صداقت، اعتماد و دین‌داری باید از شرط‌های ازدواج باشد.

وی با تاکید براینکه ورزش باعث سلامتی جسمی و روحی می‌شود اضافه کرد: مدال آوری ورزشکاران پارالمپیک در عرصه‌های بین المللی باعث عزت‌مندی ایران اسلامی شد.

امام جمعه دیر اضافه کرد: وزارت ورزش و جوانان علاوه بر اهمیت به ورزش باید به جوانان هم اهمیت بدهد و در همین راستا انتخاب معاون جوانان قوی برای رسیدگی به مشکلات این قشر از جامعه ضروری است.

وی ضمن تبریک ولادت با سعادت رسول اکرم(ص) گفت: امام راحل با تیز بینی از دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول را بعنوان هفته وحدت نامگذاری کردند.

امام جمعه دیر اضافه کرد: وحدت در بین مسلمانان عامل سعادت و خنثی کننده  برنامه دشمن است.

وی یادآورشد: وحدت بین شیعه و سنی باعث شده امروز دشمن با وجود تلاش مستمر اما به هدف‌های شوم خود دست پیدا نکند.

امام جمعه دیر با اشاره به آغاز امامت امام زمان (عج) گفت: باید معرفت حقیقی و واقعی به وجود نازنین امام عصر (عج)  داشته باشیم.

وی تاکید کرد: عصر غیبت عصر رویش‌ها و ریزش‌ها است و عمل به توصیه‌های امام زمان، خودسازی و دگرسازی، امربه معرف و نهی از منکر زمینه سازی برای ظهور آن حضرت است.

برازجان

امام جمعه برازجان مرکز شهرستان دشتستان  گفت: با توجه به مصوبه‌های خوب سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به استان بوشهر مدیران استانی و شهرستانی باید پی‌گیر اجرایی شدن مصوبه‌های سفر باشند.

حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه های امروز نمازجمعه برازجان افزود: سفر رئیس جمهوری و هیات همراه به استان به طور قطع خیرات و برکاتی برای استان داشته و خواهد داشت.

وی بیان کرد: برای شهرستان دشتستان نیز گر چه هنوز جزئیات مصوبه‌های سفر ابلاغ نشده اما امید می‌رود مصوبه‌های خوبی در خصوص سد دالکی، بیمارستان ۱۷ شهریور، آب، کشاورزی و طرح تحول آییاری نخیلات وجود داشته باشد.

مصلح گفت: برای اجرای این مصوبه‌ها و اجرایی شدن آنها مدیران مسئول تمام تلاش خود را داشته باشند.

کنگان

 امام جمعه کنگان استان بوشهر گفت: دستور رئیس جمهوری در خصوص ساماندهی مساله ته لنجی و توجه ویژه به مرزنشینان ستودنی است.

حجت الاسلام محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران این شهر افزود: استاندار جهادی بوشهر با قاطعیت در حال پی‌گیری مساله کالای همراه ملوان (ته لنجی) است و چندین نشست تخصصی با افراد مختلف از جمله ائمه جمعه کنگان، دیر، دیلم و دلوار برای ساماندهی این مساله و شنیدن خواسته‌های مردم در این مورد برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه حذف ته لنجی زمینه را برای انجام کارهای خلاف و واردات کالای ممنوعه فراهم می‌کند اضافه کرد: با آسیب دیدن ته لنجی شغل ده‌ها هزار مرزنشینی که درآمد و کار آنها از طریق تجارت و دریا است از بین می برد.

محمودی عنوان کرد: پیشنهاد شد کالای همراه ملوان به گونه ای ساماندهی شود که سود حاصل از کالای ته لنجی معادل یک حقوق کارمند و سود حاصل برای لنج‌دار معادل حجم سرمایه گذاری که کرده باشد.

وی در ادامه پرداخت نکردن بیمه ملوانان در گذشته را یکی از جفاهای آشکار در حق این قشر زحمت‌کش عنون کرد و گفت: کالای ته لنجی باید به صورتی باشد که لنج‌دار بتواند در طول سال ملوانان خود را بیمه کند.

امام جمعه اظهارداشت: پیشنهاد می‌شود کارهایی در شمال استان مانند قطعات وارداتی که به صورت صنایع تبدیلی به تولید ملی می‌رسد و گاهی به صادر خارج می‌شود، در بنادر جنوب استان نیز مورد بررسی و مطالعه و اجرایی شود.

محمودی با اشاره به سفر وزیر نفت به شهرستان کنگان گفت: بالاترین حجم سرمایه گذاری پالایشگاه‌ها در شهرستان کنگان انجام شده و بایستی به صورت ویژه دیده شود.

امام جمعه کنگان با بیان اینکه وزارت نفت و شرکت‌های مستقر در منطقه بایستی نسبت به تعهد احساس وظیفه جدی کنند افزود:  کمترین انتظار این است که صنعت در این شهرستان مانند سایر صنایع در کشور دسته‌ها و تیم‌های ورزشی این شهرستان را مورد حمایت قرار دهند. 

محمودی اظهارداشت: انتظار می‌رود مصوبات سفرهای استانی عادلانه و به دور از تبعیض و برای همه استان مفید باشد.

وی به برخی ادعاها در فضای رسانه ای و مجازی در خصوص ناعادلانه بودن مصوبات سفردولت به استان بوشهر عنوان کرد: اگر این ادعا درست باشد باید اصلاح و اگر خلاف این باشد شایسته است این مهم تکذیب تا موج ناامیدی در مردم نسبت به دولت بویژه رئیس جمهوری ایجاد نشود.

محمودی  بااشاره به وجود مشکلات بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان  گفت: بدهی ۲۵ میلیارد تومانی، کمبود امکانات، پرداخت نکردن حقوق کارکنان بیمارستان شایسته پایتخت انرژی اقتصادی کشور نیست.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌شود  مشکلات متعدد بیمارستان کنگان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری و کمک سایر دستگاه‌ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ساماندهی شود.

اهرم

امام جمعه اهرم مرکز شهرستان تنگستان گفت: در این سفر ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای کانال کشی و احداث خط انتقال آب از سد خائیز برای نخیلات شهر اهرم مصوب شد که قدم موثری برای آینده شغلی کشاورزان این منطقه به شمار می‌رود.

حجت الاسلام حبیب پهلوزاده در خطبه های نماز جمعه اهرم با اشاره به شهادت امام حسن عسکری افزود:  راهبرد اصلی دوران امامت آن حضرت برنامه ریزی دقیق در خصوص استقرار و  تحقق کامل فرهنگ مهدویت و مقدمه سازی مساله غیبت برای مردم بود.

وی یاد آورشد: در حکومت اسلامی وظیفه حاکمان ایجاد زمینه تحقق جامعه مهدویت است و نزدیک کردن فرهنگ مردم به دین و ائمه معصومین (ع)  است. 

پهلوزاده افزود: اگر به دلیل مسائل اقتصادی و مادی، لحظه‌ای مسوولان از وظیفه ای که بعهده دارند منصرف شوند این امر خطری بزرگ و خیانتی سهمگین به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه اهرم با اشاره به هفته نیروی انتظامی افزود: از تلاش مجموعه نیروی انتظامی تنگستان تقدیر می‌شود.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی بر خط مقدم تامین امنیت انقلاب اسلامی است و به همین خاطر کار، تلاش و انجام وظیفه زیر لوای پرچم مقدس  وعبادت است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر