يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۸۷۸۱
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۳

فکرشهر: استاندار بوشهر تقویت آبزی‌پروری در استان بوشهر را یک اولویت دانست و گفت: اراضی ساحلی مستعد استان بوشهر به پرورش میگو اختصاص می‌یابد.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد محمدی‌زاده صبح چهارشنبه در نشست بررسی وضعیت پرورش میگو در استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای اراضی مستعدی برای پرورش آبزیان است که از این ظرفیت باید به خوبی استفاده شود.

وی با اشاره به شناسایی اراضی مستعد پرورش آبزیان در سواحل استان بوشهر خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های مهم در استان بوشهر توسعه آبزی‌پروری به‌ویژه تقویت پرورش میگو است که طرح‌های خوبی در این زمینه در دست اجرا است.

استاندار بوشهر با اشاره به واگذاری هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی پرورش میگو استان بوشهر به افراد مستعد و واجد شرایط خاطرنشان کرد: این طرح در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر تصویب شده است که در آینده افزایش می‌یابد.

وی از واگذاری ۸۰۰ هکتار اراضی پرورش میگو در جزیره شیف خاطرنشان کرد: در شهرستان دیلم نیز ۷۰۰ هکتار برای واگذاری به جوانان برای پرورش میگو مشخص شده است.

محمدی‌زاده با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای شناسایی اراضی مستعد پرورش میگو در استان تصریح کرد: در منطقه رمله شهرستان گناوه سایت جدید پرورش میگو شناسایی شده که مطالعات آن انجام می‌شود.

وی این اراضی را دارای وسعت هزار و ۶۰۰ هکتار عنوان کرد و افزود: پس از انجام مطالعات مورد نیاز، نسبت به واگذاری این اراضی به افراد واجد شرایط اقدام می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر