شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۸۷۹۰
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۹

فکرشهر: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی دشتی استان بوشهر گفت: با بهبود وضعیت کرونایی در این شهرستان فعالیت کتابخانه‌های عمومی از سرگرفته شد.

به گزارش فکرشهر، محمد احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور و پیک‌های این ویروس ساعت کار کتابخانه‌ها در شهرستان دشتی به صورت پاره‌وقت و امانت گرفتن کتاب برای مطالعه در منزل بود که با توجه به رنگ‌بندی اعلام شده از امروز فعالیت مجدد کتابخانه‌های عمومی شهرستان به صورت دائمی آغاز شده است. 

وی با اشاره به اینکه ۶ کتابخانه در شهرستان دشتی آماده میزبانی از علاقه‌مندان به کتابخوانی است، اظهار کرد: همه خدمات در این مکان‌ها منوط به رعایت نکات و پروتکل‌های بهداشتی اعم از دستکش، ماسک و محلول‌های ضدعفونی کننده‌است.

احمدی افزود: ساعت کار در کتابخانه‌ها "دانش و حقایق نگار" خورموج ۷ صبح تا ۱۹ و "حاج سید علی قمی شهر شُنبه، ولی‌عصر کاکی، شهید عباس فقیه چارک و رکنی خورموج" از ساعت ۷ تا ۱۳:۳۰ است.

وی ادامه داد: اعضای کتابخانه‌ها برای امانت گرفتن غیرحضوری کتاب می‌توانند با استفاده از طریق "پیک کتاب" کتاب‌های موردنظر خود را درخواست و درب منزل دریافت کنند.

احمدی بیان کرد: شهروندان برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با فعالیت کتابخانه‌ها و موضوعات دیگر می‌توانند با شماره ۰۷۷۳۵۳۲۲۳۵۱ تماس بگیرند.

 وی عنوان کرد: ۸۵ هزار جلد کتاب در مخزن این ۶ کتابخانه‌ وجود دارد که از مجموع ۸۶ هزار نفر جمعیت بیش از هفت هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان عضو هستند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتی گفت: کتاب باید در کِنار دیگر نیازهای اولیه زندگی وارد سبد کالای خانواده‌ها کرد تا زمینه انس با کتاب در بین کودکان و نوجوانان به عنوان قشر مهم جامعه نهادینه شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر