دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۹۲۵۶
پنجشنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳

فکرشهر: آیین افتتاح کتابخانه عمومی و دوره آموزش بازیگری روز پنجشنبه در روستای باغان شهرستان دشتی برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی در این آیین با تقدیر از مشارکت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و مسئولان روستا ی باغان در تأسیس این کتابخانه گفت: کتابخانه باغ علم و دانش است که فزونی آن باعث ترویج فرهنگ می‌شود.

حمید زارعی اظهار کرد: تنها راه مسیر توسعه همه جانبه کشور پرداختن به حوزه کتاب و کتابخوانی است که برای موفقیت در این راه تلاش همگانی دستگاه‌های مرتبط و غیرمرتبط نیاز است.

وی با بیان اینکه روستای باغان دارای پتانسیل بالایی در حوزه کتاب و کتابخوانی است، افزود: با توجه به شور و علاقه به فعالیت‌های فرهنگی در روستا، افتتاح کتابخانه عمومی به عنوان مرکزی ثابت علاوه بر افزایش سرانه مطالعه، توسعه و تحولاتی عظیم در روستا به وجود می‌آورد.

وی تصریح کرد: افتتاح کتابخانه آغاز نقطه‌ای برای فعالیت‌های روستا است تا برنامه‌ها به صورت ویژه دنبال شود.

بخشدار شنبه و طسوج گفت: مطالعه زیربنای توسعه حوزه‌های مختلف جامعه است.

رضا مقاتلی  افزود: باغان یکی از روستاهای برتر در عرصه فرهنگی است و با ترویج فرهنگ کتابخوانی می‌تواند در این راستا نقشی اساسی ایفا کند.

وی تلاش جوانان و نوجوانان باغان در راه‌اندازی کتابخانه روستا را قابل تقدیر بیان کرد و افزود: امیدوارم در سال‌های آینده این منطقه به عنوان یک قطب فرهنگی و اجتماعی معرفی و توانمندی‌های آن در عرصه ملی مورد استفاده قرار گیرد.

کتابخانه عمومی روستای باغان با زیربنای ۵۰ متر مربع، یکهزار و ۸۰۰ جلد کتاب با عناوین مختلف دارد.

دوره آموزش بازیگری در روستای باغان برگزار شد

همچنین با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی، دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و خانه فرهنگ و کارآفرینی روستای باغان یک دوره آموزشی بازیگری مقدماتی با حضور فرید میرشکار از هنرمندان استان بوشهر برای علاقه‌مندان به این رشته برگزار شد که ۱۴ نفر از جوانان و نوجوانان روستا در این دوره شرکت کردند.

 آشنایی با صحنه‌های نمایش و حرکت بدن دو مبحث مطرح شده در این دوره آموزشی بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر