شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۹۳۰۷
جمعه ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۳

فکرشهر: امامان جمعه شهرهای استان بوشهر درخطبه‌های نماز این هفته برضرورت آمادگی ملت ایران در مقابل حمله‌های تخریبی دشمن، کمک به حل مشکلات معیشتی مردم، رسیدگی به مسائل فرهنگی، برگزاری آئین 13 آبان ماه تاکید کردند.

بوشهر

به گزارش فکرشهر از ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهرگفت: هوشمندی مردم و دولت حمله سایبری جهان استکبار به عرصه پخش مواد انرژی و بنزین را به صورت هدفمند شکست دادند.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در جمع نمازگزاران جمعه بوشهر افزود: هرچند حمله سایبری جهان استکبار به عرصه پخش مواد انرژی و بنزین برای ۲ روز سیستم پخش فراورده های نفتی  را دچار اشکال و اختلال کرد اما دولت با پشتیبانی مردم توانست این مساله را مدیریت و برطرف کند.

وی بیان کرد: آمریکا، انگلیس و رژیم اشغالگر قدس این اقدام‌های تخریبی را با هدف انتقام از ملت ایران انجام می‌دهند.

صفایی بوشهری با تاکید براینکه استکبار جهانی و استعمار با این اقدام‌ها ثابت کردند در مقابل ملت ایران ایستاده اند اظهار کرد: همه این اقدام‌های تخریبی به ضرر مردم است و دشمن در تلاش است با این اقدام‌ها بین دولت و ملت فاصله بیندازد.

وی ادامه داد: این مردم آماده ایستادگی و نقش برآب کردن توطئه‌های تخریبی دشمن هستند.

امام جمعه بوشهر همچنین با اشاره به اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم گفت: مردم در شرایطی هستند که مجلس، دولت و قوه قضائیه باید به صورت هماهنگ مشکلات اقتصادی را که بسیاری از آنها با برنامه‌ریزی، مدیریت و نظارت قابل حل است برطرف کنند و نگذارند مردم دچار مشکلات معیشتی باشند.

وی با اشاره به مشکلات فرهنگی افزود: در دولت‌های قبل با وجود تذکرهای پی در پی نسبت به تخصیص بودجه‌های فرهنگی اما کم توجهی شده و امید می‌رود مسوولان فرهنگی و حوزه برنامه ریزی و بودجه در فضای ملی و استانی نسبت به این امر توجه کنند تا نهادهای فرهنگی، علمی، حوزوی، دانشگاهی و تمام کسانی که در حوزه علم و فرهنگ نقش دارند بتوانند وظیفه خود را به نحو احسن اجرا کنند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با دست اندرکاران برگزاری کنگره شهدای زنجان گفت: شهیدان برگزیدگان خداوند هستند که برای عروج از زمین به عرش الهی انتخاب و خداوند و فرشتگان میزبان آنان هستند.

وی تاکید کرد: برای ارج گذاری و زنده نگه داشتن نام و یاد شهیدان باید شهرها به نام شهدا مزین شوند.

صفایی بوشهری ادامه داد: همچنین باید تحلیل جامعه شناختی و روان شناختی پیرامون شهادت شهیدان، صبر خانواده شهدا و آثار و برکت‌های دفاع مقدس صورت گیرد تا نقش دین در حماسه دفاع مقدس و صبوری خانواده شهدا و توفیق شهدا مشخص شود. 

وی با گرامیداشت روز جوان و نوجوان،  روز دانش آموز و حماسه مقاومت زنان استان بوشهر در مقابل استکبار گفت: بسیج دانش آموزی خط مقدم نیروهای نوجوان در مقابل استکبار جهانی و آغازی برای تولید منابع انسانی برای تحقق تمدن نوین اسلامی است. 

امام جمعه بوشهر یادآورشد: بسیج به معنی نیروهای مومن، جوان، پای کار و انقلابی است و وقتی دانش آموز باشند در طریق تربیت علمی و رشد در عرصه‌های پیشرفت قرار می‌گیرند.

صفایی بوشهری تاکید کرد: مسوولان به بسیج دانش آموزی بعنوان یک جمعیت انقلابی، پرظرفیت و پرانرژی برای آینده اسلام اهمیت دهند.

وی در خصوص حماسه زنان لرده دشتستان گفت: در سال ۱۲۹۷ هجری شمسی نیروهای انگلیسی بعد از تصرف بوشهر به دنبال حمله به مرکز ایران بودند که در منطقه لَردِه ( روستایی کوهستانی در قلب کوه‌های گیسکان در شمال شرقی برازجان شهرستان دشتستان) در هشتم تا دهم آبان با مقاومت مردمان آن منطقه روبرو شدند و یک نبرد که به ظاهر آنها پیروز میدان بودند شکل گرفت و مردان را دستگیر کردند.

صفایی بوشهری افزود: اما زنان این منطقه وارد میدان شده که اسیران را نجات و انگلیسی‌ها را فراری دادند و با این اقدام خود حماسه ای به یاد ماندنی آفریدند.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: این اقدام زنان لرده باعث عزت، عظمت و یک حماسه بی نظیر در تاریخ ایران به شمار می‌رود که باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی این روز را بعنوان روز مبارزه زنان ایران با استکبار جهانی در تقویم ثبت کنند.

وی با تاکید بر ضرورت برگزاری مراسم باشکوهی به مناسبت حماسه زنان لرده یادآور شد: این حماسه‌ها از ظرفیت‌های بی نظیر استان است که باید همواره گرامی داشته شود. 

کنگان

امام جمعه شهرستان کنگان گفت: سهم این شهرستان از مسوولیت‌های اجتماعی صنایع به دلیل میزبانی باید به صورت ویژه دیده شود.

حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به هفته بسیج دانش آموزی افزود: شهیدان علی لندی و صافی (از شهدای شهرستان کنگان) نشان دادند کشور فهمیده‌های فراوانی در دامان خود پرورش داده است.

وی  با اشاره به روز نوجوان و اهتمام دین اسلام به جایگاه نوجوانان اضافه کرد: خانواده و آموزش و پرورش باید در کنار مساله تعلیم به تربیت نیز اهتمام جدی  داشته باشند.

محمودی ۱۳ آبان را نماد استکبارستیزی ملت بزرگ ایران دانست و با بیان اینکه شعار مرگ برآمریکا تا نابودی این جرثومه فساد و شیطان بزرگ ادامه دارد گفت: خون دانش آموزان شهید نماد مظلومیت ملت ایران و خون‌خواهی آمریکای جنایتکار است.

وی با اشاره به سالروز ورود حضرت معصومه (ع) به شهر مقدس قم افزود: امروز قم افتخاری برای جهان تشیع و مرکزی برای فراگیری معارف اهل بیت (ع)، کانون آغاز نهضت انقلاب شکوهمند اسلامی و حرم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

امام جمعه کنگان با اشاره به مساله پارازیت ها در برخی محله‌های شهر تاکید کرد: مسوولان تلاش کنند با رفع مشکل، زمینه برخورداری مردم بویژه نوجوانان و جوانان را از شبکه های داخلی فراهم و مانع گرایش آنان به غیر از آن شوند.

امام جمعه کنگان به گلایه مندی مردم از وضعیت نامطلوب عرضه نان در نانوایی ها گفت: مساله نان و نانوایی‌ها در کنگان نیازمند مدیریت صحیح و اصولی است و بایستی دستگاه‌های مسوول و ناظر در این زمینه با متخلفان برخورد قانونی کنند.

محمودی با اشاره به برخی از ناهنجاری ها در ساحل و چشمه بی بی حبش یادآور شد: دستگاه‌های مسوول در این حوزه اجازه ندهند عده ای حریم دین را شکسته و موجب آزردگی خاطر مردم مومن، متدین و نجیب کنگان شوند.

برازجان

امام جمعه برازجان گفت: وحدت و اتحاد امت اسلامی فریضه قطعی قرآنی و نه امری اخلاقی است و عرصه فعالیت‌های دین اسلام شامل تمام گستره زندگی بشر می‌شود.

حجت الاسلام حسن مصلح در جمع نمازگزاران این شهر با اشاره به وضعیت نامناسب ساحل بوشهر افزود:  دراین ایام کلیپی درمورد وضعیت نامناسب ساحل بوشهر درفضای مجازی منتشرشده که اگرصحت داشته باشد مایه تاسف است ومسوولان فرهنگی و اجتماعی استان باید پاسخگو باشند.

وی تاکید کرد: مسوولان استان نسبت به این معضلات، آسیب‌ها و دغدغه‌ها اقدام جدی داشته باشند و اجازه ندهند سواحل استان جولانگاه عیاشان وهنجارشکنان بیرونی و خارج از استان باشد.

مصلح یادآور شد: روز ۱۳ آبان ماه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است. 

اهرم

امام جمعه اهرم گفت: کشوری که دشمن آن جرات نزدیک شدن به مرزهای جغرافیایی آن را ندارد و برای ورود به خلیج فارس باید به زبان فارسی صحبت کند نباید در زمینه فضای مجازی مورد حمله قرار گیرد.

حجت الاسلام حبیب پهلو زاده در خطبه های نماز جمعه افزود: امروز برای تقویت فضای مجازی کشور به انقلاب و تحولی شگرفت نیاز دارد.

وی ادامه داد: به طور یقین این مساله‌ها موقتی است و از سوی جوانان و دانشمندان این کشور حمل می‌شود.

پهلوزاده با اشاره به روز ۱۳ آبان ماه یادآورشد: انتقال مفاهم و مبانی انقلابی و استکبار ستیزی به دانش آموزان وظیفه نظام آموزش و پرورش، مساجد و نماز جمعه ها است. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر