جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۹۳۴۵
شنبه ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۷

فکرشهر: رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: فاطمه نرجس فقیهی در المپیاد علمی زیست شناسی دانش آموزی کشور موفق به کسب مدال نقره شد.

به گزارش فکرشهر، کاوه امیری روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: براساس اعلام رسمی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، فاطمه نرجس فقیهی دانش‌آموز دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان بوشهر در سال تحصیلی ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ موفق به کسب نخستین مدال نقره المپیاد زیست‌شناسی دانش‌آموزی استان بوشهر شد.

وی بیان کرد: در سال تحصیلی گذشته در مرحله نخست هزار دانش آموز از استان در این المپیاد شرکت کردند که از این تعداد ۱۴۴ نفر به مرحله دوم و از این تعداد نیز سه نفر به مرحله نهایی راه یافتند.

امیری یادآورشد: ۲ دانش آموز دیگر که به مرحله نهایی راه یافتند در رشته‌های سلول‌های بنیادی و اقتصاد و مدیریت با دیگر دانش آموزان به رقابت پرداختند که هنوز نتایج آنها اعلام نشده است.

وی اظهارداشت: المپیادهای علمی دانش آموزی در ۱۲ رشته هر سال برگزار می‌شود.

امیری گفت: هفت رشته شامل فیزیک، شیمی، ریاضیات، کامپیوتر، زیست شناسی، ادبیات، نجوم و اختر فیزیک از جمله رشته‌های اصلی به شمار می‌روند که دارای ماهیت کنکور هستند.

وی اضافه کرد: دانش آموزانی که در این رشته‌ها موفق به کسب مدال طلا شوند از شرکت در کنکور سراسری معاف و همچنین دارندگان مدال‌های نقره و برنز نیز از امتیازهای ویژه‌ای در آزمون سراسری از جمله ۲۰ درصد سهمیه ورودی کنکور برخوردار می‌شوند.

امیری گفت: همچنین پنج رشته دیگر شامل سلول‌های بنیادی، اقتصاد و مدیریت، جغرافیا، علوم زمینی و کارآفرینی هستند که این رشته‌ها معافیت کنکور ندارند اما از امیتازهای دیگری برخوردار می‌شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر