يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: بر اساس نتایج اعلام شده توسط سازمان جهانی استاندارد جمهوری اسلامی ایران در سال 2014 رتبه 29 تدوین استاندارد را از میان 170 کشور جهان بدست آورد.\n\nبه گزارش فکرشهر، نیره پیروزبخت چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در بوشهر افزود: جایگاه ایران در بین کشورهای توسعه یافته در این رده بندی نشان دهنده اهتمام ویژه به وضعیت استاندار سازی کالا در کشور می باشد .\n\nوی اضافه کرد : هم اینک پنج دبیرخانه کمیته فنی سازمان استاندارجهانی در ایران مستقر است که نتایج عینی تلاش های کشورهای عضو را پایش و به این سازمان ارسال می کند.
کد خبر: ۹۹۳۷
پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴

فکرشهر: رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: بر اساس نتایج اعلام شده توسط سازمان جهانی استاندارد جمهوری اسلامی ایران در سال 2014 رتبه 29 تدوین استاندارد را از میان 170 کشور جهان بدست آورد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، نیره پیروزبخت چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در بوشهر افزود: جایگاه ایران در بین کشورهای توسعه یافته در این رده بندی نشان دهنده اهتمام ویژه به وضعیت استاندار سازی کالا در کشور می باشد .

\n\n

وی اضافه کرد : هم اینک پنج دبیرخانه کمیته فنی سازمان استاندارجهانی در ایران مستقر است که نتایج عینی تلاش های کشورهای عضو را پایش و به این سازمان ارسال می کند.

\n\n

پیروزبخت بااشاره به تلاش های انجام شده برای ارتقاء وضعیت استاندارد در ایران اظهار کرد: در حالی که در سال 91 فقط دو هزار و 500 فقره تدوین استاندارد کالا انجام شد این رقم در سال 92 به سه هزار و 15 فقره و در سال 93 به سه هزار و 500 فقره افزایش یافته است.

\n\n

وی یادآور شد: تغییرات گسترده ای در نوع نگاه به مقوله استاندارد در دولت یازدهم ایجاد شده است که افزایش کمی و کیفی بازرسی ها برای اصلاح وضعیت استاندارد کالاها بر این مبنا شکل گرفته است.

\n\n

رییس سازمان ملی استاندارد ایران تصریح کرد : بررسی های اماری نشان می دهد که میزان بازرسی و نمونه برداری ها در بازده زمانی شهریورماه 91 تا شهریورماه 92 ، 68 هزار مورد بوده است که این شاخص در بازده زمانی شهریورماه 92 تا 93 به میزان 300 هزار مورد بازرسی افزایش یافته است.

\n\n

وی اضافه کرد : برای سهولت در ارائه خدمات و پیاده شدن سیاست های اصل 44 قانون اساسی مبنی بر برون سپاری، تا پایان بهمن ماه سال جاری دو هزار آزمایشگاه همکار در بخش خصوصی ،150 شرکت بازرسی فنی ،50 شرکت بازرسی بین المللی و 100 هزار کارشناس را در خارج از سازمان برای همکاری در قالب بخش خصوصی به خدمت گرفته ایم.

\n\n

پیروزبخت با اشاره به بند 24 سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی توسط رهبر معظم انقلاب گفت: بر این اساس استاندارد اجباری به تمامی کالاهای ساخت و تولید داخل تعلق می گیرد.

\n\n

وی با اشاره به طرح طاها در این سازمان گفت : این طرح با قوت در حال انجام است که افزایش میزان بازرسی ها و نمونه برداری ها نیز بر اساس شاخص های تعیین شده در این طرح انجام می شود .

\n\n

رییس سازمان ملی استاندارد ایران یاداور شد : با توجه به این که رئیس جمهوری بر دو حوزه غذا و خودرو جهت استانداردسازی های لازم تاکید دارد امسال در قالب طرح طاها ویژه برنامه های جدی در حوزه غذا در طرح طاها انجام شد.

\n\n

وی افزود : در این راستا فقط در یک ماه گذشته 10 نوع سوسیس و کالباس غیرمجاز اعلام شد.

\n\n

پیروزبخت بیان کرد : از 26 هزار سند استاندارد کالا در سطح کشور ، تاکنون 23 هزار فراورده دارای علامت استاندارد شده اند .

\n\n

وی با اشاره به کم توجهی های انجام شده در حوزه استاندارد کالا در یک دوره هشت ساله در دولت های پیشین اظهار کرد :بدلیل اشکالات بودجه ای و تخصیص نیافتن منابع مالی مورد نیاز سازمان شاهد توسعه نیافتگی در بخش هایی از سازمان بوده ایم .

\n\n

به نوشته ایرنا، رییس سازمان ملی استاندارد ایران افزود : با توجه به اعتقاد ویژه دولت به حوزه استاندارد انتظار می رود که مشکلات نیروی انسانی و بودجه ای سازمان به شکل منطقی برطرف شود .

\n\n

وی در باره نوع تعمل با دستگاه ها و وزارتخانه ها اظهار کرد : هر چند با چند وزارتخانه دارای تداخل کاری یا موازی کاری هستیم اما مبنا را بر تعامل فرابخشی قرار داده ایم.

\n\n

پیروزبخت افزود : در این راستا تفاهم نامه های دو جانبه با وزارت جهاد کشاورزی ، راه و شهرسازی، بهداشت و درمان ، سازمان محیط زیست، گمرکات و یک سری از سازمان های اداری منعقد شده است که هدف کلی استاندارد سازی کالا است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر