شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از فردا (پنجشنبه) تا یکشنبه هفته آینده نسبت به وقوع باد شدید و باران هشدار سطح آمادگی داده می‎‌شود...
کد خبر: ۹۹۶۱۲
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۰

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از فردا (پنجشنبه) تا یکشنبه هفته آینده نسبت به وقوع باد شدید و باران هشدار سطح آمادگی داده می‎‌شود.

به گزارش فکرشهر، محمدرضا انصاری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می دهد در ۲۴ ساعت آینده وضعیت جوی و دریایی استان در بیشتر ساعت‌ها آرام است.

وی بیان کرد: پیش بینی می‌شود از بعد از ظهر فردا با نفوذ سامانه بارشی روی دریا و تداوم فعالیت آن در روز جمعه روی دریا و در سطح استان، علاوه بر افزایش پوشش ابر، وقوع ناپایداری‌های جوی بصورت رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش تندباد موقتی رخ دهد.

انصاری ادامه داد: این شرایط به صورت پراکنده در سطح استان بوشهر و روی دریا تا روز یکشنبه هفته آینده در برخی از ساعت‎‌ها تداوم دارد.

وی یادآور شد: در پی وزش باد، افزایش ارتفاع موج دریا رخ می‌دهد که با این شرایط دریانوردان باید از ترددهای غیرضرور اجتناب کنند.

انصاری با اشاره به احتمال خیزش گرد و خاک موقتی اظهار کرد: ناپایداری‌های جوی به صورت پراکنده در استان بوشهر، مناطق مرتفع، سواحل و روی دریا رخ می‌دهد و علاوه بر وقوع صاعقه، احتمال شکستگی درختان وجود دارد.

وی تاکید کرد: به کار گرفتن تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از رعد و برق و صاعقه و وزش تندباد موقتی، احتیاط در صعود به ارتفاعات، مراقبت از مزارع و محصولات کشاورزی فصلی و خارج از فصل ضروری است.

انصاری ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و افزایش ابر و صبحگاه در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش ‎بینی می‎‌شود.

وی گفت: در این مدت جهت وزش باد متغیر به طور غالب شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

انصاری افزود: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ و در برخی از ساعت‌ها تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی می‎‌شود.

وی بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۰:۵۳ دقیقه بامداد ، مد اول ۴۴: ۰۶، جزر دوم ۱۲:۳۱و مد دوم ۱۸:۵۸ خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر