يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۹۷۳۷
شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: اراضی ساحلی روستاهای استان بوشهر برای ایجاد مزارع پرورش آبزیان از جمله ماهی و میگو به ساحل‌نشینان واگذار می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد محمدی‌زاده صبح شنبه در بررسی روند اجرا طرح‌های پرورش میگو استان بوشهر اظهار داشت: یکی از مهمترین ظرفیت‌های اشتغال و تولید در استان بوشهر صنعت آبزی‌پروری است که باید شرایط مناسب برای توسعه و گسترش آن فراهم شود.

وی از تدوین طرح‌های مناسب برای توسعه آبزی‌پروری در استان خبر داد و اضافه کرد: در روستاهای همجوار خلیج‌فارس در استان بوشهر یکی از برنامه‌های توسعه طرح‌های پرورش میگو است که باید مردم این مناطق در آن سهیم شوند.

استاندار بوشهر با اشاره به حمایت ویژه از ساحل‌نشینان برای سرمایه‌گذاری در پرورش میگو خاطرنشان کرد: اهالی روستاهای ساحلی استان بوشهر در طرح‌های پرورش آبزیان از جمله ماهی و میگو مشارکت می‌کنند و حمایت خواهند شد.

وی بیان کرد: بخشی از شهرک پرورش آبزیان رود شور شهرستان گناوه تا پایان امسال راه‌اندازی خواهد شد و در راستای توسعه زیرساخت‌های این شهرک نیز اقدامات مورد نیاز صورت می‌گیرد.

محمدی‌زاده از تسریع در اجرای طرح برق‌رسانی در این شهرک پرورش آبزیان خبر داد و افزود: بخشی از اراضی این سایت پرورش آبزیان که به سرمایه‌گذاران واگذار شده تا سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی افزود: زیرساخت‌های شهرک رود شور گناوه شامل کانال‌های آب‌رسانی، زهکشی اراضی، جاده دسترسی و انتقال برق به مزارع پرورشی در دست اجرا است که شاهد روند خوبی در این راستا هستیم.

استاندار بوشهر با اشاره به وجود معارض در بخشی از اراضی شهرک پرورش آبزیان رود شور گناوه گفت: ۱۲ مزرعه دارای مالکان شخصی و حکم قضائی است که مقرر شد این اراضی به مالکان برای پرورش میگو اختصاص یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر