شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۹۹۱۱
سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶

فکرشهر: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت: با وجود احداث، نوسازی و مقاوم سازی یکهزار و ۳۰۰ کلاس درس در هشت سال گذشته اما هنوز هم ۷۰۰ کلاس درس تخریبی دیگر در این استان وجود دارد که نوسازی آنها نیازمند همت و مشارکت خیران مدرسه ساز است.

به گزارش فکرشهر، احمد مرادی روز سه‌شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با نوسازی یکهزارو ۳۰۰ کلاس در استان بوشهر ۱۸۰ هزار مترمربع به فضاهای آموزشی استاندارد این استان افزوده و در این ارتباط ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی بیان کرد: ۵۰ درصد از نوسازی این کلاس‌های درس تخریبی با همت خیران مدرسه ساز انجام  و تحویل آموزش و پرورش شده است.

مرادی با اشاره به اینکه استان بوشهر از لحاظ سرانه، فضای استاندارد آموزشی و تراکم دانش آموزی جزو استان‌های اول کشور است، یادآور شد: در زمان حاضر هفت هزار و ۸۰۰ کلاس درس فعال در این استان وجود دارد که با توجه به کلاس‌های درس تحویلی و در دست اجرا ۲۵ درصد این کلاس‌ها در کمتر از هشت سال گذشته احداث شده است.

وی در باره مشارکت خیران مدرسه ساز در استان بوشهر گفت: میزان تعهد خیران مدرسه ساز این استان در جشنواره بیست و دوم ۷۵ میلیارد تومان بود که ۸۰ درصد آن تاکنون محقق شده است.

مرادی با اشاره به اقدام مثبت مجلس شورای اسلامی و دولت در زمینه تخصیص کامل اعتبارات پروژه‌های نیمه کاره خیر ساز گفت: این اقدام مجلس باعث شد خیران بدون دغدغه با رغبت بیشتری در اجرای پروژه‌های مشارکتی در بحث زیرساخت‌ها اقدام کنند.

وی ادامه داد: سال گذشته سهم استان بوشهر از این ردیف اعتباری ۶۵ میلیارد تومان بود که جذب و صرف اجرای پروژه‌ها شد.

مرادی اضافه کرد: انتظار می‌رود میزان مشارکت خیران مدرسه ساز در قالب طرح‌ آجر به آجر که در قالب پویش‌های مختلف به اجرا در می آید افزایش یابد و با حضور و مشارکت این نیک اندیشان فضاهای بیشتری برای دانش آموزان این سرزمین در مناطق مختلف احداث شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت: از ۱۰۶ پروژه آموزشی در دست احداث ۴۳۸ کلاس درس در قالب ۶۸ پروژه تا پایان امسال تحویل می‌شود. 

مرادی اظهار کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال جاری نخستین استخر دانش آموزی، ۶ سالن ورزشی و چهار زمین چمن مصنوعی در استان بوشهر افتتاح می‌شود.

وی یادآور شد: در کنار مدرسه‌های نوساز که همگی مجهز به کولر هستند در کمتر از یک دهه گذشته پنج هزار و ۷۰۰ کلاس درس مجهز به کولر شدند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ سامانه مکان یابی مدارس راه اندازی و به این وسیله فارغ از هر گونه فشار و یا تعریف نامتعارفی مدرسه‌ها براساس اولویت و در بهترین مکان احداث می‌شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر