جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۰۳۳۷
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۹

فکرشهر: دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان بوشهر گفت: دستاورد ششمین سفر استانی رئیس جمهوری و هیات دولت سیزدهم در بخش تسهیلات توسعه‌ای بیش از سه هزار و ۱۱۵ میلیارد تومان و ۷۵۰ میلیون دلار است که به بانک‌های این استان ابلاغ شد.

به گزارش فکرشهر، داریوش زراعت‌گر روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سفر ۱۶ مهرماه ماه رئیس جمهوری به استان بوشهر برای تسریع در اجرا برنامه‌های مختلف اقتصادی، اشتغال زایی و سرمایه‌گذاری، طرح‌هایی در حوزه‌های کشاورزی، اقتصاد دریا و گردشگری به تصویب رسید.

وی بیان کرد: در این راستا سه هزار و ۱۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به بانک‌های استان بوشهر اختصاص یافت و ابلاغ شد.

زراعت‌گر پرداخت تسهیلات ارزی را از دیگر مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان بوشهر عنوان کرد و گفت در این زمینه ۷۵۰ میلیون دلار  به بانک‌های استان بوشهر برای پرداخت به بخش‌های مختلف اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: این میزان تسهیلات ارزی برای جایگزینی ساخت شنار در داخل کشور به جای سفارش خرید از خارج و حل مشکلات صنایع دریایی، کشتی‌سازی و ساخت شناور از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تخصیص گرفته  است.

زراعت‌گر، پرداخت وام به زوج‌های جوانان را از جمله تسهیلات مصوب سفر رئیس جمهوری به استان بوشهر دانست و عنوان کرد: از اعتبار یاد شده ۹۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت وام به زوج‌های جوان است.

وی ادامه داد: همچنین ۳۰۰ میلیارد تومان برای ساماندهی پروژه‌های پرورش ماهی در قفس و ۳۲۰ میلیارد تومان برای اشتغال مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان بوشهر در نظر گرفته شده است.

رئیس جمهوری به همراه اعضای هیات دولت، در قالب ششمین سفر استانی دولت سیزدهم صبح روز جمعه ۱۶ مهرماه سال جاری به استان بوشهر استان بوشهر سفر کردند.

در این سفر هیات دولت سیزدهم ۱۱۱ طرح و توافقنامه برای محرومیت زدایی، توسعه زیرساختی و رونق اقتصادی استان بوشهر تصویب کرد که باعث امیدواری مردم این استان شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر