جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۰۹۰۲
سه‌شنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۴

فکرشهر: مدیر گروه سلامت نوجوانان، جوانان و بهداشت مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تعداد افراد حاضر در کلاس‌ها با احتساب ۱٫۵ متر فاصله و ۲٫۲۵ مترمربع مساحت برای هر نفر و حداکثر ۱۵ نفر بایستی حتما در نظر گرفته شود.
به گزارش فکرشهر از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، فرحناز محبی افزود: تهویه مناسب، پرهیز از تجمعات و دورهمی، خودداری از انتشار شایعات، حفظ بهداشت و حفاظت فردی دانش آموزان و کارکنان مدرسه از اصول پیشگیری از کرونا در مدارس است.
وی بیان داشت: پرهیز از دست دادن، روبوسی  و بغل کردن یکدیگر، الزام به استفاده از ماسک برای همه افراد و الزام به استفاده از وسایل شخصی باید در دستور کار قرار گیرد.
مدیر گروه سلامت نوجوانان، جوانان و بهداشت مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: قرار دادن صندلی، نیمکت، کامپیوتر و ... دانش‌آموز و نظایر آن در فواصل لازم و ایمن حداقل بافاصله ۱٫۵ متری در تمامی جهات باید موردتوجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه باید از هرگونه تجمع در محل‌های عمومی اجتناب شود بیان داشت: درصورتی‌که مواجهه چهره به چهره کادر اداری، دانش‌آموز، هنرآموز، والدین، و ... با یکدیگر ناگزیر باشد در حداقل زمان ممکن و با رعایت فاصله ایمن حداقل ۱٫۵ متر و با استفاده کامل از ماسک و وجود تهویه هوایی مناسب برگزار شود.
ژل یا محلول با پایه الکل باید در همه کلاس‌های درس قرار داده شود
محبی توصیه کرد: ژل یا محلول با پایه الکل ضدعفونی‌کننده دست باید در همه کلاس‌های درس قرار داده شود، همچنین دانش آموزان باید برای تماس با دکمه‌های آسانسور، از دستمال‌کاغذی یا دستکش استفاده کنند.
وی به دانش آموزان تأکید کرد: هنگام عطسه یا سرفه از دستمال‌کاغذی استفاده کرده و درصورتی‌که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج موقع سرفه و عطسه استفاده کنند، همچنین از تماس دستها با چشم، بینی و دهان قبل از شستن یا ضدعفونی خودداری کنند.
مدیر گروه سلامت نوجوانان، جوانان و بهداشت مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در نمازخانهها استفاده از مهر و سجاده شخصی و رعایت فاصله ایمن ضرورت دارد، همچنین باید از همراه داشتن موبایل و وسایل الکتریکی غیرضروری به‌ویژه توسط دانش آموزان ممانعت شود.
محبی اظهار داشت: هر یک از معلمان بهتر است محلول ضدعفونی‌کننده شخصی داشته، در مناطق محروم آب آشامیدنی سالم براي دانش آموزان فراهم‌شده و دانشآموزان در صورت استفاده از سرویس‌های ایاب و ذهاب عمومی از ماسک استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: گچ و یا ماژیک وایت برد مورداستفاده معلمان و دانشآموزان جدا بوده و در صورت امکان، دانش‌آموزان گچ و ماژیک وایت برد شخصی به همراه داشته باشند.
دانشآموزان تا حد امکان کمترین وسایل را بین خانه و مدرسه جابجا کنند
مدیر گروه سلامت نوجوانان، جوانان و بهداشت مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: ترجیحاً معلمان و دانش آموزان لیوان کاغذی یک‌بارمصرف و دستمال‌کاغذی به همراه داشته، دانشآموزان تا حد امکان کمترین وسایل را بین خانه و مدرسه جابجا کرده، همچنین همه معلمان، کارکنان و دانشآموزان در مدت‌زمان حضور در مدرسه باید از ماسک استفاده کنند.
سرو غذای گرم برای معلمان و دانش آموزان مجاز نیست
محبی با اشاره به اینکه هرگونه فعالیت بوفهها و پایگاه تغذیه سالم مدارس باید تعطیل باشد تصریح کرد: سرو غذای گرم برای معلمان، دانشآموزان و کارکنان در مدرسه مجاز نبوده و تردد افراد متفرقه به آبدارخانه مدرسه ممنوع است.
وی در خصوص بهداشت مواد غذایی توصیه کرد: دانشآموزان باید از مایعات بیشتری ازجمله آب‌های آشامیدنی که قبل از مصرف بطری آن شسته شده استفاده کنند. نوشیدن مایعات به‌اندازه کافی و فراوان کمک به دفع سموم و حفظ ایمنی مناسب بدن می‌کند، همچنین از خرید مواد غذایی فله‌ای و باز خودداری کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر