جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۰۹۲۷
سه‌شنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۱

فکرشهر: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیلم استان بوشهر گفت: در هفته کتابخوانی، یکهزار جلد کتاب توسط این اداره به اعضای باشگاه‌های کتابخوانی و کتابخانه‌های مدارس این شهرستان اهدا شد.

به گزارش فکرشهر، زهره محنایی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کوچک‌ترین اقدام باشگاه‌های کتابخوانی برای ترویج مطالعه قابل تحسین است و هفته کتاب بهترین فرصت برای ارج نهادن به سفیران و تلاشگران این عرصه است.

وی اظهارداشت: اهدای کتاب علاوه بر اینکه موجب فعال شدن کتابخانه‌ها می‌شود، ایجاد انگیزه و اشتیاق را بین اعضای باشگاه کتابخوانی دوچندان می‌کند.

محنایی گفت: در دیلم و بخش امام حسن، ۳۰ باشگاه کتابخوانی در حال فعالیت هستند و توانسته‌اند، گام‌های موثری در ترویج فرهنگ مطالعه این شهرستان بردارند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی دیلم  افزود: شهرستان در سال‌های  ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ مقام‌های کشور و استانی خوبی در زمینه کتابخوانی کودکان و نوجوانان بدست آورد که مدیون تلاش‌ها و زحمات مربیان و تسهیل‌گران باشگاه‌های کتابخوانی است.

وی  توجه و اهمیت و ترویج فرهنگ مطالعه را در هر منطقه از اهداف  تشکیل و راه‌اندازی باشگاه‌های کتابخوانی در سطح جامعه دانست و اظهار کرد:  باید کودکان و نوجوانانی که در باشگاه‌های کتابخوانی فعال هستند به سمت کتابخانه‌های مدارس و سطح شهرستان سوق بدهیم تا  انس بیشتری با کتاب پیدا کنند.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیلم افزود: کتاب محصول تجربه‌‏های بشری، خلاقیت‌های ذهنی و آموخته‌های دراز مدت انسان است که سهم آن در انتقال دانش‌‏ها گاهی به مراتب بیشتر و فراتر از دیگر ابزار آموزشی است.

محنایی با اشاره به اینکه ایجاد انگیزه و تشویق به کتابخوانی در دانش آموزان یک امر مهم و کلیدی است، گفت:  مدرسه به عنوان دومین نهاد اجتماعی و فرهنگی، می‌تواند با ارائه آموزش‌های مختلف فرهنگی، نقش بسزایی در ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه ایفا کند.

وی اظهارداشت: نقش مدیران و معلمان در ایجاد انگیزه بین دانش‌آموزان به این ابزار مهم فرهنگی بسیار حائز اهمیت است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی دیلم گفت: این اداره در هفته کتابخوانی، برنامه های مختلفی اجرا کرد که نشست عصر شعر، نواختن زنگ کتاب در مدارس، تجلیل از تسهیل‌گران باشگاه کتابخوانی و فعالان این عرصه، رونمایی از کتاب نویسندگان، مسابقه نقاشی، نشست کتابخوانی و جشن کتاب در مدارس و مهدکودک‌ها از عمده آنها است.

شهرستان دیلم در شمالی ترین نقطه استان بوشهر قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر