جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۱۹۸۲
سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۰

فکرشهر:  مدیر حوزه علمیه خواهران گفت: باتوجه به ضرورت پرداختن به مهم ترین مسائل جامعه در موضوعات زن و خانواده درهای حوزه های علمیه خواهران به روی مسائل نو باز است

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حجت الاسلام عبدالکریم بهجت پور روز سه‎شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: دشمن بشدت به  امر زنان تمرکز کرده است و امر جوانان و زنان برای تغییر در هویت دینی مردم ایران مورد توجه است.

وی گفت: دشمن حتی در یک حرکت پیشدستانه به سمت کودکان  و نوجوانان حرکت کرده است که برای مقابله با این تهاجم باید تدبیر اساسی شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران یادآور شد:ظرف سه سال گذشته در سطح سه، درصد ورودی خواهران به حوزه علمیه رشد صددرصدی پیدا کرده است.

بهجت پور گفت:در سطح چهار به عنوان رشته‌های ارشد و دکترا درصد رشد ورود خواهران به حوزه علمیه ۳۴ درصد  است.

وی بیان کرد: در رابطه با وضعیت حوزه‎های علمیه بعد از شیوع کرونا و نگرانی‌‎هایی که به دنبال داشت با برنامه‎ریزی‎هایی که صورت گرفت استقبال از این بخش بخوبی محقق شده است.

بهجت‌پور ادامه داد: در حال حاضر حدود ۱۲۰ هزار طلبه خواهر در ۵۰۰ مرکز آموزشی کشور در حال تحصیل هستند و قریب به همین شمار نیز تاکنون از مرکزهای علمیه خواهران فارغ تحصیل شده اند.

وی در بخش دیگری از صحبت‎های خود اظهار کرد: در طول دو دهه گذشته قریب به ۱۲ مرکز آموزشی سطح ۲ و یک مدرسه تخصصی سطح سه بنا شده است.

بهجت‌پور ادامه داد: در سطح سه حوزه های علمیه استان بوشهر در سه رشته تحصیلی امکان تحصیل برای داوطلبان فراهم شده است.

وی گفت: تلاش می‌شود تا همه مرکزهای استان بوشهر با یک پله ارتقا به سطح‎‌های سه (کارشناسی ارشد) و چهار(دکترا) ارتقا پیدا کنند.

بهجت‎‌پور ادامه داد: تلاش می‌‎شود با توجه به موفقیت‎هایی که مجموعه‎های حوزه علمیه در بخش پژوهش داشته است زمینه برای پژوهش‎های حرفه‌ای در حوزه دین برای بانوان طلبه فراهم شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر