جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
فکرشهر ـ مصطفی منفرد: جزیره «خارگ»، یکی از مراکز مهم در حوزه دریانوردی در خلیج فارس به شمار می‌رود و می‌توان این جزیره را به‌عنوان یکی از نقاط راهبردی در صنعت دریانوردی جهان شناخت، این جزیره با جمعیت ثابت حدود ۱۰ هزار نفر و جمعیت شناوری بالغ برای ۲۰ هزار نفر نقش مهمی در شریان حیاتی اقتصاد ایران اسلامی ایفا می‌کند...
کد خبر: ۱۰۲۲۵۴
شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۷

فکرشهر ـ مصطفی منفرد: جزیره «خارگ»، یکی از مراکز مهم در حوزه دریانوردی در خلیج فارس به شمار می‌رود و می‌توان این جزیره را به‌عنوان یکی از نقاط راهبردی در صنعت دریانوردی جهان شناخت، این جزیره با جمعیت ثابت حدود ۱۰ هزار نفر و جمعیت شناوری بالغ برای ۲۰ هزار نفر نقش مهمی در شریان حیاتی اقتصاد ایران اسلامی ایفا می‌کند.

به گزارش «فکرشهر»، سال هاست كه مردم جزیره «خارگ» از تردد دریایی و سفر به آن طرف آب ها رنج برده و می برند، تردد دریایی كه عمده ترین راه مسافرت مردم این جزیره ثروتمند به شمار می آید، بعد از رفتن كشتیرانی «والفجر»، به كابوسی برای مردم تبدیل شده است و متاسفانه با تمامی پیگیری های انجام شده تا به حال این مشکل قدیمی هنوز رفع نشده است.

عبدالکریم جمیری نماینده بوشهر، دیلم، گناوه و خارگ در اولین سفر درون استانی خود به خارگ که ۱۳ آبان ماه انجام گرفت در بین مردم و در خصوص مشکلات تردد دریایی گفت، بدنبال حل این مشکل بوده و هستیم.

وی ضمن اشاره به اینکه، پایانه های نفتی موظف است تردد آبرومندانه مردم خارک را برعهده بگیرد افزود، مشکل تردد دریایی شهروندان خارک جنبه مدیریتی داشته و می بایست از این دیدگاه آن را مورد بررسی قرار داد.

جمیری گفت: متولی شناورهای بخش خصوصی نامشخص بوده و باید این مساله شفاف سازی شود.

حال با گذشت بیش از یک ماه از اولین سفر درون استانی جمیری به جزیره خارگ، به گفته وی، مشکل ایاب و ذهاب شهروندان به صورت جدی مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت و خوشبختانه نتایج مسرت بخشی را بدنبال داشته است.

نماینده بوشهر، دیلم، گناوه و خارگ در مجلس افزود: از طریق مهندس اوجی وزیر نفت دولت سیزدهم تصمیمات خوبی لحاظ شد که انجام آن مشکلات تردد دریایی خارگ را به صورت ریشه ای حل خواهند کرد.

به گزارش «فکرشهر»، باتوجه به استقرار تاسیسات نفتی و لزوم توجه به تسهیل تردد افراد بومی و کارکنان بخش های مختلف مستقر در این جزیره در کنار ارائه خدمات جاری و روزانه این جزیره که به عنوان تکلیفی بر مدیریت عملیات عمومی و خارگ واگذار شده است، وزارت نفت نسبت به تخصیص و تامین اعتبار لازم جهت چارتر سه فروند شناور مسافربری در مسیرهای رفت و برگشت به این جزیره اقدام کنند.

عملیات عمومی خارگ به واسطه این مصوبه مستقیما مسوول مدیریت، راهبردی و پرداخت مطالبات شناور های بخش خصوصی خواهند بود.

تلاش های بخشداری، شورای شهر، عملیات عمومی و پایانه های نفتی ایران و اداره بندر در کنار زحمات جمیری نماینده مردم بی تاثیر نبوده و هم‌افزایی، تعامل و همکاری مسوولین امر سبب شد تا آنچه شایسته انجام پذیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر