جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۲۲۷۴
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶

فکرشهر: مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است در مدت چهار سال ۱۰ هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی جهش تولید مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت این استان احداث می‌شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، علیرضا مقدم روز شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی نهضت ملی جهش تولید مسکن افزود: براین اساس سالانه ۲هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی باید در روستاها و شهرهای کوچک این استان احداث شود.

وی بیان کرد: تلاش می‌شود این واحدهای مسکونی براساس برنامه اجرا شود تا از این طریق سطح مقاوم سازی روستاها ارتقا یابد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: بخشی از این واحدها در زمین‌های مردم به صورت خود مالکی احداث می‌شود.

وی بیان کرد: برای احداث سایر واحدهای مسکونی با توجه به کمبود زمین و محدودیت‌هایی که در این زمینه وجود دارد، نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی برای الحاق زمین‌های مناسبی به محدوده روستاها هستیم.

مقدم با اشاره به همکاری و تعامل بین دستگاهی در نهضت ملی جهش تولید مسکن افزود: این نهضت از افزایش بهای زمین و مسکن جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: براساس برنامه ریزی انجام شده ۶۷۳ واحد مسکونی در شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و روستاهای استان بوشهر در دست ساخت است که برخی در مرحله آماده‌سازی و فراهم شدن بستر و برخی هم پیشرفت بین ۲ تا ۴۸ درصدی دارند.

علیرضا مقدم در باره مقاوم سازی مسکن روستایی اضافه کرد: با وجود کارهای انجام شده از سال ۸۴ تاکنون ۵۸ درصد واحدهای مسکونی روستایی استان بوشهر مقاوم‌سازی شده است.

وی ادامه داد: همچنین سهم استان بوشهر از طرح مقاوم سازی مسکن روستایی در سال جاری ۲ هزار و ۱۸۰ واحد مسکونی تعیین شده که تاکنون یکهزار و ۶۷۶ واحد به بانک‌ها معرفی اما تنها ۷۶۴ فقره انعقاد قرارداد شده‌است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر