جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۲۵۶۸
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۵

فکرشهر: رئیس پارک علم و فناوری استان بوشهر گفت: فناوران مرکز رشد شهرستان دشتستان این استان برای سومین سال متوالی به عنوان برتر کشوری معرفی شدند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حسن حبیبی روز چهارشنبه درآیین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان مرکز رشد شهرستان دشتستان افزود: ۱۶۰ واحد فناور و دانش بنیان در ۶ مرکز رشد استان بوشهر عضو و مشغول فعالیت هستند.

وی بیان کرد: یکی از مراکز قدرتمند استان بوشهر که هم محصولات آن در بازارهای داخلی و هم خارجی عرضه می‌شود مرکز رشد دشتستان است که با عضویت ۳۰ شرکت دانش بنیان در حوزه های نرم افزاری، آی تی، تولید دارو و سایر موارد فعالیت می‌کنند.

حبیبی تصریح کرد: مزیت تولیدات شرکت‌های دانش بنیان نسبت به سایر کارها و تولیدات کارخانه های دیگر ارزش افزوده بالاتر آنها است بدلیل اینکه فناور و نخبه با استفاده از نیروی فکری خود یک محصول باکیفیت تر و با قیمت تمام شده پایین تری به بازار عرضه می‌کند.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر ادامه داد: این شرکت ها ثابت کردند که اگر به آنها اعتماد شود و زیرساخت‌ها فراهم شود و مورد حمایت قرار گیرند می توانند در یک کارگاه کوچک کارهای بسیار بزرگی انجام دهند.

حبیبی اضافه کرد: از موفقیت‌های شرکت های دانش بنیان استان بوشهر این است که در اوایل شیوع ویروس کرونا که برای بسیاری از نیازمندی‌ها در مضیقه بودیم اما همت و تلاش این شرکت ها  باعث شد در بسیاری از ملزومات بهداشتی و کمک درمانی نه تنها از خارج استان بی نیاز شویم بلکه به سایر نقاط کشور نیز محصولات ارسال کردیم.

وی بیان کرد: این موفقیت‌ها نشان دهنده هوش، استعداد و پشتکار بالای جوانان استان بوشهر است.

نمایشگاه دستاوردهای شرکت های دانش بنیان مرکز رشد شهرستان دشتستان در زمینه های تولیدات نرم افزاری، گیاهان دارویی، تزئینات و دکوراسیون، تولیدات محصولات کشاورزی و مواد اولیه آن، و دستاوردهای تحقیق و پژوهشی در زمینه گیاهان رو به انقراض با حضور فرماندار دشتستان و امام جمعه شهر برازجان افتتاح شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر