جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۲۹۹۷
چهارشنبه ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۸

فکرشهر: نامزدهای نهایی سومین دوره جایزه ملی حسین جلال‌پور (جایزه مستقل غزل) از سوی هیات‌داوران این جایزه اعلام شدند.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، دبیر سومین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور گفت: این جایزه در سه بخش غزل، مجموعه غزل چاپ‌شده و پژوهش غزل با همکاری کمیته روابط عمومی پتروشیمی‌های منطقه پارس برگزار می‌شود.

حسن فرهادی ادامه داد: بر اساس رای داوران بخش پژوهش، چهار اثر شامل «تحلیل شیوه‌های بازنمایی مفهوم «خدا» در غزل‌ پست‌مدرن» نوشته دکتر شیرزاد طایفی و سمیه قربانپور دلیوند، «روابط بینامتنی غزلیات صائب تبریزی و سلیم طهرانی» نوشته سید مسعود هاشمی کاسوایی و عالیه یوسف‌فام، «زنانگی در غزل؛ تاملی در ویژگی‌ها و شاخصه‌های غزل زنانه معاصر» نوشته قدرت‌الله ضرونی، «نقد و آسیب‌شناسی برجسته‌ترین رگه‌های غزل سبک هندی معاصر؛ با تمرکز بر غزل جوان» نوشته علی- محمد محمودی به مرحله نهایی این بخش راه یافتند.

به گفته وی، محمدرضا روزبه، سیده کبری موسوی‌قهفرخی و بهمن بنی‌هاشمی داوری بخش پژوهش سومین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور را برعهده دارند.

دبیر سومین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور تصریح کرد: همچنین براساس اعلام دبیرخانه این جایزه، داوران بخش کتاب غزل و غزل‌های ارسالی، متشکل از مجتبا صادقی، شهرام میرزایی، غلامرضا طریقی، صالح دروند و زینب چوقادی نامزدهای راه‌یافته به مرحله نهایی این دو بخش را به ترتیب حروف الفبا به این شرح معرفی کردند:

۱) بخش کتاب غزل:

- «چین و چروک‌های خانم اتو» سروده آیدا دانشمندی، نشر ترنجستان

- «رولان من! رولان من!...» سروده سید مهدی نقبایی، نشر شانی

- «لب‌کوک» سروده آرزو سبزوار قهفرخی، نشر ایهام

- «مادر باران» سروده شیما باقری، نشر فصل پنجم

- «مرثیه‌ای برای مرگ در تبعید» سروده بهنام مومنی لندان، نشر آثار برتر

۲) غزل‌های ارسالی:

- ملیحه بهادران شیروان

- افسانه‌سادات حسینی

- سحر صمدی

- سعید مبشر

- محمد هدایت‌زاده

فرهادی در پایان یادآور شد: در مراسم پایانی جایزه در هر بخش یک نفر به‌عنوان برنده نشان جایزه معرفی خواهد شد و از نامزدهای جایزه نیز با اهدای لوح جایزه و هدیه نقدی قدردانی به‌عمل می‌آید.

به گزارش ایسنا و به نقل از دبیرخانه جایزه ملی حسین جلال‌پور، یادآوری می‌شود، جایزه ملی حسین جلال‌پور (جایزه مستقل غزل)، یک جایزه خصوصی است که به‌منظور معرفی اشعار و آثار برگزیده غزل به یاد دکتر حسین جلال‌پور در شهر زادگاهش بندر گناوه برگزار می‌شود. این جایزه هرساله هم‌زمان با سالروز تولد حسین جلال‌پور، شاعر و پژوهشگر گناوه‌ای، با انتخاب آثار برتر به کار خود پایان می‌دهد که امسال نیز این جایزه در روزهای ۱۰ و ۱۱ دی‌ماه به میزبانی بندر گناوه برگزار خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر