جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۳۴۶۲
سه‌شنبه ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴

فکرشهر: امام جمعه شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی گفت: جشن تکلیف مبدا و سرآغاز عبادت و بندگی خدا برای پیمودن راه رستگاری است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، جت‌الاسلام علی زاهددوست روز سه شنبه در آیین جشن تکلیف قرآن‌آموزان ایتام موسسه فرهنگی قرآن و عترت اطهر دشتی بیان کرد: نماز ستون دین و از واجبات الهی است که اهمیت برشمردن آن سعادتمندی و رستگاری به همراه دارد.

وی اظهار کرد: جشن تکلیف ایتام برنامه‌ای ارزشمند است که گروه‌های جهادی در رکن آن قرار دارند و باید با اطلاع‌رسانی این موضوع  در جامعه ترویج داده شود.

زاهددوست افزود: برگزاری جشن تکلیف برای هر فرد یک‌بار اتفاق می‌افتد و باید تلاش شود همانند رقم خوردن خاطره‌ای خوب از جشن تولد، این مهم نیز برای کودک به یاد ماندنی باشد.

امام جمعه خورموج ادامه داد: اولیا و مربیان باید به دنبال رسالت خود در عرصه تربیتی برابر با آموزه‌های دینی و فریضه‌های الهی تلاش و عمل کنند تا این مهم در فرد از سن کودکی نهادینه شود.

 زاهددوست بیان کرد: خانه، مدرسه و مسجد سه ضلع رشد و شکوفایی کودکان و نوجوانان است که برای موفقیت باید به این مولفه‌ها نگاه ویژه داشت تا دانش‌آموز هم‌زمان در کنار تربیت و تحصیل، به واجبات و فریضه‌ها نیز بپردازد.
وی با بیان اینکه فضای مجازی یک تهدید جدی برای کودکان، نوجوانان و جوانان است، افزود: با توجه به دسترس بودن آسان، رویکرد تربیتی بر مبنای دین می‌تواند از این تهاجم فرهنگی خطرناک جلوگیری کند تا آسیب‌های اجتماعی به حداقل برسد.

حجت‌الاسلام زاهددوست تصریح کرد: امیدوارم با تربیت فرزندانی دینی و مذهبی، جوانان و نوجوانان که آینده‌سازان کشور هستند موثر واقع شوند و برای نظام افتخار آفرینی کنند

کارشناس قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی نیز گفت: برگزاری برنامه‌های متنوع در راستای توسعه فرهنگ نماز و انس دانش‌آموزان به فریضه الهی میان زیرمجموعه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان دشتی از موضوعاتی است که در اولویت دستگاه قرار دارد. 

ابوذر بهرامی اظهار کرد: همان‌طور که انسان برای تقویت جسم به مواد غذایی و دیگر لوازم نیازمند است برای تقویت روح، پرهیز از هوای نفس و ارتباط با خدا نیز به نماز نیاز دارد که از ارکان دین و انجام آن الزامی است.
فرماندار دشتی نیز گفت: جشن تکلیف دانش‌آموزان آغاز انجام واجبات و ترک منکرات و محرمات است،

عبدالله نادری افزود: کودکان و نوجوانان باید با رسیدن به سن تکلیف در انجام فرایض الهی تلاش کنند تا زمینه ترویج و انتقال دین مبین اسلام برای آیندگان فراهم شود.

وی اظهار کرد: آغاز تکلیف یعنی یک انسان باید در برابر خیلی از موضوعات احساس مسئولیت کند زیرا براساس مسائل شرعی از آن روز فردی دیگر است و باید در برابر آفریننده خود پاسخ‌گو باشد.
نادری افزود: دانش‌آموزان باید در کنار تحصیل به واجبات الهی نیز توجه و اهمیت قائل شوند تا به واسطه این دو موضوع به قله‌های رشد و توسعه و معرفت و سعادت برسند.

خادم افتخاری گروه‌های جهادی شهرستان دشتی نیز گفت: نماز تنها راه و بهترین وسیله برای ارتباط با خدا است که بر همه انسان‌های خاکی واجب است.

سید عبدالمهدی موسوی‌نژاد اظهار کرد: حجاب و عفاف مهم‌ترین موضوعی است که دانش‌آموزان باید به آن توجه کنند و برای آن بیش از گذشته تلاش کنند.

وی اظهار کرد: ۶۰۰ بسته با کمک خیرین در شهرستان دشتی به ویژه روستاها توزیع شده که موجب خوشحالی بسیاری از خانواده‌ها و فرزندان آنان شده که این خود رضایت خداوند است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر