جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۳۵۹۱
پنجشنبه ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: در حوزه فعالیت معدنی باید با طراحی چشم‌انداز یکساله رسالت دستگاه‌ها در سطح استانی و ملی مشخص شود تا از این طریق زمینه برای رونق هر چه بیشتر حوزه معدنی این بوشهر فراهم شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، احمد محمدی‌زاده روز پنجشنبه در نشست با رضا محتشمی پور معاون امور معادن و فراوری مواد وزارت صمت افزود: استانداری بوشهر در این زمینه آماده هرگونه همکاری است تا بتوان با ترسیم افقی روشن، رونق فعالیت‌های حوزه معدن را در این استان  فراهم کرد.

وی بیان کرد: استان بوشهر ظرفیت‌های معدنی بالایی در خود جایی داده که باید با حفظ نگاه ویژه به محیط زیست شرایط برای شکوفایی ظرفیت‌های معدنی استان فراهم شود.

محمدی‌زاده ادامه داد:ظرفیت‎های معدنی استان بوشهر تاکنون بخوبی شناخته نشده که عمده دلیل آن نیز وجود ظرفیت‌های عرصه‎‌های تجارت دریایی و صنعت نفت، گاز و پتروشیمی است.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر در مقطعی به‌عنوان مرکز تجارت ایران شناخته می‌شد، گفت: اکنون بیش از ۲ هزار شناور سنتی و فلزی در عرصه تجارت دریایی فعالیت می‌کنند و امرار معاش شمار قابل توجهی از ساحل‌نشینان استان بوشهر از راه دریا و بازرگانی تامین می‎شود.

استاندار بوشهر از سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری در عرصه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه جنوبی استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: فعالیت معدنی چون نسبت به دیگر فعالیت‌ها قدری سخت‌تر و زمان‌بر است کمتر به آن توجه شده است.

محمدی‌زاده تصریح کرد: شناخت معادن  نیاز به اجرای طرح‌های مطالعاتی و اکتشافی دارد و اکنون ظرفیت مهم و بزرگ در حوزه معدن آهک با خلوص ۹۹ درصد در استان بوشهر شناسایی شده است.

وی عنوان کرد: استان بوشهر در عرصه مواد معدنی و توسعه صنایع فرآوری معدنی از قابلیت مهمی برخوردار است که باید زمینه برای شکوفایی آنها فراهم شود.

استاندار بوشهر افزود: توسعه صنایع فرآوری معدنی و جلوگیری از خام‌فروشی از اولویت‌های استان بوشهر است.

محمدی‌زاده با اشاره به نقش مهم توسعه صنایع فرآوری معدنی در افزایش درآمد و اشتغال‌زایی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های معدنی برای توسعه صادرات به کشورهای حوزه جنوبی خلیج‌فارس یکی دیگر از برنامه‌های استان در عرصه مقابله با جنگ اقتصادی است.

وی توسعه اجرای طرح‌های اکتشافی، صنایع فرآوری و صادرات مواد معدنی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: مقابله با جنگ اقتصادی دشمن یکی از راهبردهای مهم است که امید می‌رود با پیروزی در این جنگ، دستیابی به استقلال اقتصادی محقق شود.

استاندار بوشهر در بخش دیگری از صحبت‎های خود با گرامیداشت یاد و خاطره سردار قاسم سلیمانی، ۹ دی را  یکی از جلوه‌های حضور مردم در خنثی‌سازی ترفند دشمنان و فتنه داخلی دانست.

 وی بیان کرد: ۹ دی یکی از جلوه‌های پاسداری از انقلاب اسلامی است که ترفند و دسیسه‌های دشمنان داخلی و مزدوران خارجی را خنثی کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر