جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۳۶۴۴
جمعه ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۷

فکرشهر: امام جمعه اهرم گفت: جوان گام دومی باید با الگو پذیری از سبک مدیریت جهادی و زهد انقلابی برای رفع مشکلات کشور باید وارد میدان شوند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام حبیب پهلوزاده در خطبه‌های این هفته شهر اهرم با اشاره به اینکه منتظر ظهور بودن اجر معنوی دارد اظهار داشت: روز به روز در ترویج سبک زندگی مهدوی در خانواده و جامعه خودمان تلاش کنیم و نسبت به مسئله مقدمه سازی ظهور احساس تکلیف کنیم.

وی افزود: سالگرد وفات علامه مصباح یزدی که مصباح و چراغ راه حقیقت جویان بودند و به فرموده مقام معظم رهبری ایشان جبران کننده خلاء علامه طباطبایی و شهید مطهری بودند و مبانی فکری اسلامی در دست داشتند و صاحب نظر در مسائل اساسی اسلام بودند.

امام جمعه اهرم بیان کرد: لازم است طلاب جوان سیره و سنت علما و حکمای تربیتی را غنیمت بشمرند و از مبانی انقلاب همچون حضرت فاطمه زهرا س که از امام زمان خودش دفاع کرد، مدافع باشند و با جهاد تبیین فتنه‌ها را تبیین کنند.

وی با گرامیداشت ۱۳ دی دومین سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: در مورد حاج قاسم نکات زیادی وجود دارد اما آنچه که برآمده از تجربیات این شهید عزیز است و در وصیت نامه خود به آن متذکر می‌شود این است که جمهوری اسلامی به مثابه سنگر اسلام است و همه را به وحدت دعوت می‌کند.

پهلوزاده بیان کرد: راز سلیمانی شدن خود را در «دفاع از ولایت و ولایت فقیه» می‌داند و عزیزترین سرمایه خودش را در راه حفظ ولایت و نظام انقلابی ایثار می‌کند. جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند دیگر حرم‌ها هم می‌ماند. اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمی‌ماند نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمدی (ص).

وی افزود: این عقیده و فرهنگ لازمه مسئولین انقلاب اسلامی است که با احساس تکلیفِ به وظیفه و کمک به هم نوع، مرزها را نمی‌شناختند و فرق نمی‌کرد در عراق و در شام و در یمن و هرجای دیگر. این ویرانی‌ها و نابسامانی سیاسی و اقتصادی بلاد مسلمین به خاطر عدم تکلیف پذیری و دغدغه همدیگر نداشتن است.

پهلو زاده ادامه داد: شهید سلیمانی، دشمن اصلی را آمریکا می‌دانست و با حضور در خط مقدم جبهه مقاومت و اصرار بر حفظ تمامیت جبهه مقاومت امروز برکات وجود شهید و برکات خون این شهید، آمریکا را برای خروج از منطقه هراسان کرده. حاج قاسم سلیمانی به عنوان سید الشهدای مقاومت هیمنه پوشالی غرب را برملا کرد و اضمحلال آنها را نزدیک تر کرد.

نقش شهید سلیمانی در تقویت مقاومت

امام جمعه اهرم افزود: حاج قاسم شهید قدس و امید جبهه مقاومت و خار چشم صهیونیست و آمریکا بود و هست. حاج قاسم دست فلسطینی‌ها را پر کرد. آمریکایی که نقشه خاور میانه جدید را طراحی کرده بودند برای محاصره جمهوری اسلامی و در نهایت براندازی و تکمیل تسلط خودشان بر جهان، اما با هزینه گزاف هفت تریلیون دلاری و ایجاد طالبان و داعش و جریان تکفیری برای اینکه ذهن ملت‌ها را از رژیم غاصب صهیونیستی با جنگ‌های داخلی منصرف کنند اما غافل از اینکه جبهه مقاومت با فرماندهی حاج قاسم سلیمانی دودمان تکفیری و سلفی‌ها را بر باد داد و همه انگشت اشاره‌ها را به سمت رژیم صهیونیستی برگرداند.

وی گفت: با تقویت جبهه مقاومت آمریکا سیلی‌های متعددی خواهد خورد که سیلی اصلی در سطح راهبردی خارج شدن از منطقه است و از بین بردن سلطه او است. لذا جوان امروز باید امیدوار باشد که با دست خالی هم می‌توان در مقابل ارتش‌های بزرگ دنیا مقاومت کرد و پیروز شد.

پهلوزاده افزود: اگر طالوت قرآن موقعیت را می‌سنجد و موقعیت را می‌شناسد و موقعیت سازی می‌کند و کسب تکلیف می‌کند از ولی زمان برای مقابله با جبهه کفر و باطل که جالوت است. حاج قاسم عزیز نیز طالوت زمان ماست که هم اذن دارد و هم توانایی و هم دانایی دارد و موقعیت سازی کرد و با اذن مستشاری وارد مقابله با جبهه کفر و داعش شد و همچون طالوت قرآن بر جبهه باطل غلبه پیدا کرد.

وی ادامه داد: یکی از خصیصه‌های بسیار مهم حاج قاسم مرزبندی با رقیبان و دشمنان بود که این سبک مرزبندی با دشمن مایه عزتمندی و عزت آفرینی برای مؤمنان و مایه ذلت کفار شده است.

پهلو زاده اظهار داشت: یکی از وصایای مهم حاج قاسم به نوجوانان و جوانان عزیز این بود که تمام کسانی که به کمال معنوی رسیده‌اند منشأ همه آنها سحر و نماز شب بوده است. لذا جوان گام دومی باید با الگو پذیری از سبک مدیریت جهادی و زهد انقلابی و عدم تعلق به دنیا باید دردهای ساخته شده به دست لیبرال‌های غرب گرا را درمان کند و اثبات کند که هرکجا ناکارآمدی بوده از عدم ولایت پذیری بوده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر