جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۴۵۹۶
پنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۹

فکرشهر: مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: در راستای فراهم شدن ازدواج آسان و ایجاد تسهیلات لازم راه‌اندازی مجمع خیرین ازدواج در استان بوشهر مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، سید عباس موسوی نژاد با بیان اینکه ازدواج در کاهش آسیب‌های اجتماعی تأثیر به‌سزایی دارد، اظهار داشت: باید فرهنگ سازی گسترده برای افزایش ازدواج انجام دهیم، بخشی از عوامل کاهش ازدواج مسائل اقتصادی و دیگر عوامل است، ولی بخش عمده عدم تمایل جوانان به ازدواج مربوط به نگرش افراد برای تشکیل خانواده است.

سید عباس موسوی‌نژاد گفت: اگر مسئله ازدواج را از چارچوب اداری خارج کنیم و این کار را به سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد بسپاریم تا مردم خودشان این مقوله را مدیریت کنند و دستگاه‌های دولتی نقش تسهیل کننده را داشته باشند شاهد نتایج بهتری خواهیم بود.

وی بر ضرورت تشکیل مجمع خیرین ازدواج در استان تأکید کرد و افزود: این نهاد که در چند سال اخیر با کمک مردم در برخی استان‌ها شکل گرفته است، اقداماتی را در زمینه فراهم کردن مقدمات امر ازدواج، مشاوره‌های قبل و حین ازدواج و حتی تأمین اقلام ضروری جهیزیه برای زوج‌های جوان، اقشار کم‌درآمد و همچنین ایجاد تسهیلات برای برخی از خانواده‌های محروم که در آستانه ازدواج قرار گرفته‌اند انجام می‌دهد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر ادامه داد: مجامع خیرین ازدواج عمدتاً از اصناف، معتمدین، بازاری‌ها و بزرگان هر استان محسوب می‌شوند که اقدامات موثر در زمینه‌های متعدد داشته و به مبحث ازدواج جوانان نیز به‌عنوان یک موضوع اساسی در کشور پرداخته‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر