جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۵۲۳۸
شنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: دولت با هدف استفاده بهینه از منابع ارزی کشور و ارتقاء بهره وری در بخش کشاورزی طرح کارآمد سازی نظام یارانه‌ای را اجرا کرده است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، افشین قطبی افزود: تا پیش از این یارانه به نهاده‌ها تعلق می‌گرفت و در قالب آن از تولیدکننده و مصرف کننده حمایت می‌شد، اما اکنون از این منابع ارزی که رقم بالایی هم در سال می‌شود بناست برای ارتقاء بهره‌وری در محل دیگری استفاده شود، که عدالت در توزیع داشته باشیم و آنچه نیز ذخیره می‌شود براساس تصمیم ملی خواهد بود.
 
وی به پیگیری صورت گرفته از زمان ابلاغ این سیاست در استان بوشهر اشاره کرد و  افزود: هم اکنون موضوع تامین نقدینگی مرغداران و دامداران وجود دارد که دامدار کارتی دارد که می‌تواند تا سقف ۵۰ میلیون تومان از آن استفاده کند. همچنین تسهیلات سرمایه در گردش نیز در نظر گرفته شده که با ثبت نام در سامانه می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.
 
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: در همین راستا در دوماه اخیر (آذر و دی) جوجه ریزی خوبی در استان داشتیم و ۴.۵ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام گرفته که یک رکورد است و امید داریم تا آخر اسفند هیچ مشکلی در تامین گوشت گرم مرغ در استان نداشته باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر