جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۷۶۸۳
يکشنبه ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶

فکرشهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: پس از دستور بیستم بهمن ماه امسال رئیس‌جمهور برای رفع تصرف دستگاه‌های دولتی و اشخاص حقیقی در حریم ۶۰ متری دریا با درخواست دادستانی تاکنون هشت کیلو متر و ۱۴۵ متر به مساحت ۴۳ هکتار از نوار ساحلی این استان رفع تصرف شده است.

به گزارش فکرشهر، غلامرضا منتظری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دستور اخیر رئیس جمهور در زمینه رفع تصرف دستگاه‌های دولتی و اشخاص حقیقی در حریم ۶۰ متری دریا  به تمامی دستگاه‌های دولتی تابع سه قوه تکلیف کرده است چنانچه اراضی این حریم را در تصرف دارند، نسبت به آزاد سازی آن اقدام کنند

وی بیان کرد: بیشترین آزاد سازی حریم ۶۰ متری دریا در استان بوشهر در شهرستان‌های کنگان به طول سه کیلومتر و ۳۳ متر و مساحت ۱۶.۳ هکتار و دیر به طول ۲ کیلومتر و ۸۴۰ متر با ۱۶.۹ هکتار و کمترین آمار نیز با ۶۹ متر طول و ۲هزار و ۵۰۷ مترمربع مساحت مربوط به شهرستان دیلم است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به رضایت مردم از آزد سازی حریم ۶۰ متری دریا گفت: با توجه به اینکه مخاطب رئیس جمهور همه دستگاه‌های دولتی هستند می‌طلبد دستگاه‌ها در این مورد اقدام و همکاری لازم با این اداره کل داشته باشند.

وی از حمایت قاطع استاندار، دادستان و همه مراجع قضایی، نظامی، انتظامی و دستگاه‌های ذیربط در استان بوشهر که در این اقدام سهیم بوده اند، تشکر و قدردانی کرد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اظهار داشت : این میزان آزاد سازی حریم ۶۰ متری دریا در قالب ۲۲ فقره در استان بوشهر انجام شده و بیشتر مربوط به دستگاه‌های دولتی و پتروشیمی‌ها  است.

منتظری یادآور شد: در زمان حاضر بیشتر مساحت حریم ۶۰ متری دریا در استان آزاد سازی شده و تنها بخش‌هایی که مربوط به دستگاه‌های نظامی و دستگاه‌هایی که به دلیل داشتن تاسیسات مرتبط با دریا مجوز لازم دارند، است که به وزارت کشور برای تصمیم گیری نهایی اعلام شده است.

وی با اشاره به این‌که منابع طبیعی استان بوشهر همواره برای حفاظت از سواحل تلاش کرده است، افزود: در سال‌های گذشته ۳۶ مورد به مساحت ۱۴۴ هکتار از تصرفات اشخاص حقیقی در حریم ۶۰ متری دریا شناسایی و تشکیل پرونده شد که ۱۸ مورد آن به مساحت ۴.۴ هکتار با صدور رای دادگاه رفع تصرف شده و مابقی نیز منتظر صدور احکام قضایی است.

به گفته منتظری ۸۵ پلاک ساحلی درحریم ۶۰ متری دریا در استان بوشهر  به مساحت ۲هزار و ۹۱۲ هکتار واقع شده است که برای ۷۹ پلاک به مساحت ۲هزار و ۷۳۲ هکتار سند تک برگ صادر شده و ۶ پلاک باقی مانده نیز تثبیت انجام و صدور سند در دست اقدام است.

منتظری گفت: متولی حفاظت از حریم ۶۰ متری دریا در بیرون شهرها منابع طبیعی، درون شهرها راه و شهرسازی و در حوزه انرژی سازمان منطقه ویژه قتصادی انرژی پارس است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از مردم و نهادهای دولتی خواست که هرگز بدون پیمودن فرآیند قانونی و با حفظ حریم ۶۰ متری در نزدیکی دریا تصرفی نداشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر