جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۷۷۹۲
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: امام جمعه برازجان گفت: دستگاه های فرهنگی از همین الان خود را برای اعیاد شعبانیه آماده کنند و در هر مسجد، حسینیه و اداره باید این کار انجام شود.

به گزارش «فکرشهر»، حجت الاسلام حسن مصلح در جلسه شورای فرهنگ عمومی دشتستان که  امروز دوشنبه ۹ اسفندماه ۱۴۰۰ برگزار شد، افزود: در نیمه شعبان نباید به بهانه کرونا و توجیه کرونا جشن را کمرنگ کرد و باید با رعایت موارد این جشن را برگزار کرد و نباید تنبلی و کاهلی خودمان را گردن کرونا بیندازیم.

وی با انتقاد از کم کاری ادارات شهرستان دشتستان در دهه فجر، اظهارداشت: باید گله کنم از برخی ادارات که در دهه فجر کم کاری کردند و حتی یک پرچم هم نصب نکردند و ما که بر سفره انقلاب هستیم نباید بی تفاوت برخورد کنیم و به جز شهرداری، بقیه دستگاه ها کار خاصی در ماه رجب و دهه فجر انجام ندادند و امیدواریم در جشن های شعبانیه جبران کنند.

مصلح گفت: در بصیرت افزایی، فتنه ها، مبارزه با کرونا و... مساجد نقش محوری را انجام دادند و این مساجد باید کماکان پابرجا بمانند و وقتی مسجد ما پویا باشد مردم و محله ما نیز پویا می‌مانند و باید مساجد محوری بمانند.

رییس شورای فرهنگ عمومی دشتستان بیان داشت: ماه مبارک رمضان در راه است و باید مواردی مثل نماز و قرآن پررنگ شود و کم رنگ شدن مردم به دلیل کرونا نباید عادی شود و می‌شود شیوه نامه ها را رعایت کرد و مراسمات را نیز برگزار کرد.

وی افزود: پرچم مسجد باید بلند بماند و چراغ های آن روشن بماند چون این مسجد است که در همه مواقع کنار مردم بوده است و مسوولین کمک کنند تا در برگزاری مراسم افطاری، نماز و قرآن و... مساجد مشکلی نداشته باشند.

امام جمعه برازجان گفت: نهضت تفسیر و تدبر قرآن در خیلی از شهرها شروع شده و در شهر ما نیز از قدیم مساجد و مراکزی بوده که تخصصی در این موارد کار می‌کرده اند و باید تشکر کنیم از همه عزیزانی که خودجوش کار کرده و قاریان بزرگی را پرورش داده اند.

وی اضافه کرد: نسبت به قرآن هر چه کار کنیم حق آن را ادا نکرده ایم و قرآن محجور مانده است و همه مکان های شهر از ادارات گرفته تا مراکز فرهنگ و... باید قرآن قرائت و فراگیر شود و نهضت تفسیر و قرائت قرآن با کمک بخشداران پررنگ تر شود.

امام جمعه سعدآباد نیز در این نشست گفت: از صداوسیمای استان بوشهر خواسته شود تا در مواقعی که نماز پخش می‌کند، از قاریان شهرستان های مختلف استان نیز استفاده شود.

حجت الاسلام کشاورز افزود: محلات را تقسیم کنیم تا افرادی که می‌توانند آموزش های لازم را انجام دهند و مقدمات اولیه به افراد و کودکان داده شود تا قرائت صحیح شود و بعد سراغ تفسیر رویم و اثرات مثبت آن اگر هaم امروز نشد، چند سال دیگر آشکار شود.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر