جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۸۱۷۲
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۱

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: همه ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی برای حمایت از صنعتگران استان بوشهر استفاده شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر یکشنبه در نشست با معاون وزیر میراث فرهنگی اظهار داشت: ایران دارای ظرفیت‌های بسیار بزرگی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که باید به خوبی به این حوزه توجه شود.

وی یکی از ظرفیت‌های مهم در استان بوشهر را بافت تاریخی، قدیم و معماری بوشهر عنوان کرد و ادامه داد: ابنیه‌های باشکوه از لحاظ رنگ، تناسب و زندگی در بافت تاریخی بوشهر وجود دارد که یک آرایش معماری در عرصه مقاومت است.

امام جمعه بوشهر گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی دارد را موضوعاتی استراتژیک و نیازمند برنامه راهبردی دانست و اضافه کرد: تولید فرهنگ ایرانی اسلامی برای آیندگان از موضوعات مهمی است که باید در کنار حفظ و احیا آثار میراث فرهنگی گذشتگان مورد توجه قرار بگیرد.

وی خواستار نگاه ویژه به تولید برنامه‌های فرهنگ ایرانی اسلامی شد و بیان کرد: گردشگری یک آموزه زندگی است و در این عرصه باید ظرفیت صنعت گردشگری شناسایی شود تا با برنامه‌ریزی برای اهداف متناسب با این زمینه، به رشد و توسعه برسد.

آیت‌الله صفایی بوشهری با تاکید بر لزوم توجه به فضای مجازی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت بالای فضای مجازی نباید از این قابلیت غفلت کرد و باید فضای مجازی بین‌المللی در این حوزه به کار گرفته شود

وی تدوین سند صنعت گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی را مورد تأکید قرار داد و افزود: امیدوارم با تلاش وزیر میراث فرهنگی یک سند قوی با شناخت ظرفیت‌ها شکل بگیرد و با برش استانی مناسب کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بتواند نقش خود را در این زمینه ایفا کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر