جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
دبیر مرجع متناظر کنوانسیون حقوق کودک استان بوشهر:
کد خبر: ۱۰۸۸۴۹
سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱

فکرشهر: دبیر مرجع متناظر کنوانسیون حقوق کودک استان بوشهر گفت:یکی از پایه های توسعه نیروی انسانی که سرمایه اجتماعی محسوب می شود هست و در این بین نیروی کودکان و نوجوانان به عنوان شالوده و منبع اصلی سرمایه اجتماعی محسوب می شوند.

به گزارش فکرشهر، سید عباس موسوی نژاد روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: برهمین اساس اهمتام به امور کودکان و نوجوانان و با هزینه و برنامه ریزی بلند مدت بر اساس اصول و چهارچوب های اصلی و قانونی کشور این قشر منجر به تولید سرمایه انسانی توانمند و شاداب برای جامعه خواهند شد.

وی  با اشاره به اینکه هرگونه سرمایه گذاری مادی و معنوی در این زمینه باعث ایجاد و تولید سرمایه های جدید می شود یادآورشد: دفتر اموراجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر با این سیاست و نگاه یکی از برنامه های اساسی خود را با توجه به وظیفه ذاتی و حاکمیتی خود بر اساس آیین نامه ماده ۶ حمایت از اطفال و نوجوانان و کنوانسیون مرجع ملی حقوق کودک قرار داده که همکاری و همراهی دستگاههای اجرایی که بر اساس تکلیف قانونی که بر عهده آنها گذاشت است پیش خواهد برد.

موسوی نژاد اظهارداشت: سیاستگزاری ها و برنامه  این دفتر در سال ۱۴۰۱ در زمینه کودک و نوجوان در این حوزه براساس اقدامات پیشگیرانه و حمایتی ، هماهنگی، آموزش و ارزیابی و همچنین با  برنامه ریزی و ابلاغ سیاست های ملی،تدوین طرح و برنامه های استانی، ارزیابی و اثر بخشی برنامه ها و نظارت در زمینه کودک و نوجوانان است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر اظهارداشت:  با توجه به ابلاغ حکم دبیر مرجع متناظر استانی کنوانسیون حقوق کودک به این اینجانب با امضاء وزیر دادگستری و تاکید  وزیر  کشور انجام امور مربوط به حقوق کودک و سایر امور ارجاعی با همکاری و همراهی دستگاهها طبق آیین نامه اجرایی ماده ۶ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان پیگیری خواهد شد.

دبیر مرجع متناظر کنوانسیون حقوق کودک استان بوشهرگفت: موضوع کودکان و نوجوانان بسیار مهم و حائز اهمیت بسیار است و تکلیف همه است که برای حمایت از این قشر گام بردارند.

موسوی نژاد  با بیان اینکه کودک همسری  در استان بوشهر نیست افزود: کودکان کار و خیابانی که بیشتر اتباع خارجی است ، فضای مجازی و کم تحرکی و نشاط اجتماعی از موضوعاتی است که در استان به آن اهتمام جدی خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای توانمند سازی مهارت های زندگی این قشر افزون جلب مشارکت دستگاههای اجرایی از ظرفیت سازمان های مردم نهاد نیز بهره گرفته می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر