جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۹۱۱۳
جمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳

فکرشهر: امام جمعه کنگان گفت: تحقق زمینه ظهور وظیفه منتظران است.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران این شهر با تبریک میلاد با سعادت منجی عالم بشریت، امام زمان (عج) گفت: منتظر واقعی، با درک صحیح معنای انتظار، می‌کوشد زمینه ظهور امام زمان (عج) را تقویت کند، که این مهم در سایه بندگی خدا، احساس مسئولیت نسبت به خود و جامعه محقق می‌شود.

وی با اشاره به فرمایش گهربار نبی مکرم اسلام و ائمه اهل بیت علیهم السلام در خصوص موعود امم حضرت بقیه الله الاعظم افزود: در تعبیری از امام صادق (علیه السلام) آمده است که حضرت فرمودند اگر عصر مهدی (عج) را درک می‌کردم در طول حیاتم خدمتگزار او می‌شدم.

خطیب جمعه با عنوان این مطلب که بایستی همواره با امام و مولایمان عهد ببندیم گفت: اجتناب از ثروت اندوزی، رسیدگی و اعانه به محرومان و رفع حوائج مؤمنین، پرهیز از مال حرام و برخورد تند با موحدین، امر به معروف و نهی از منکر از جمله اموری است که بایستی منتظران به آن اهتمام ورزند.

محمودی با تبریک هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) بیان کرد: امنیت کشور مدیون مجاهدت و ایثار و تلاش خستگی ناپذیر سربازان گمنام امام زمان (عج) است.

وی گفت: امنیت و اشراف امنیتی در منطقه و امنیت پایدار در جمهوری اسلامی مرهون تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) است.

امام جمعه کنگان در بخش دیگری از خطبه‌ها با محکومیت جنایات رژیم کودک کش و ظالم سعودی در به شهادت رساندن انسان‌های مظلوم و بی گناه، این رژیم را مهد تروریست دانست و با محکومیت سکوت خفت بار مجامع بین المللی اظهار نمود: این جنایت هولناک نوعی خوش خدمتی سعودی‌ها به اربابانش بود و این رژیم به افراطیون در سعودی اطمینان داد که اهل مماشات با شیعه نیست.

محمودی با تسلیت ارتحال مرجع عالیقدر تشیع حضرت آیت الله علوی گرگانی، با بازخوانی خدمات ایشان به اسلام و انقلاب اسلامی و ارتباط مستمرشان با ولی فقیه زمان گفت: تلاش آیت الله علوی گرگانی در حوزه تبلیغ و جهاد تبیین مثال زدنی بود.

وی در بخش دیگر با اشاره به سفر رئیس تشکیلات رژیم جعلی اسرائیل به ترکیه بیان نمود: اقدام ترکیه نوعی خودکشی سیاسی و خیانت به مردم منطقه و جریان مقاومت بود.

خطیب جمعه با مروری بر اتفاقات سال ۱۴٠٠ در حوزه‌های مختلف، کنترل و مهار قابل ملاحظه کرونا توسط دولت با واکسیناسیون عمومی را یکی از موفقیت‌ها ذکر و با بازخوانی موفقیت‌های نظام و دولت جمهوری اسلامی در حوزه اقتصادی اظهار داشت: به رغم توفیقات خوب دولت هنوز گرانی‌های افسار گسیخته و تورم نیازمند مهار و کنترل است و مسئولان تلاش کنند سفره مردم را بزرگ‌تر و رضایت مندی مردم را فراهم نمایند.

محمودی به موضوع مذاکرات بر جامی در سال ۱۴٠٠ اشاره و با عنوان این مطلب که در دولت گذشته برخی تلاش می‌کردند وانمود کنند آزمایشات موشکی سپاه مانع به سرانجام رسیدن مذاکرات شد، عنوان کرد: مذاکرات بر جامی در دولت سیزدهم در حالی انجام گرفت که سپاه مقتدر ایران اسلامی علاوه بر آزمایشات موشکی، پایگاه صهیونیست‌های غاصب و کودک کش در اربیل را هدف قرار داد و این درس بزرگی است برای همه کشورهای منطقه است که پایگاه آمریکا و صهیونیست‌ها در آنجا وجود دارد که اگر کوچک‌ترین خطایی مرتکب شوند با مشت آهنین و پاسخ سخت و خشن جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهند شد.

وی در بخش پایان این بخش از سخنان خود در خصوص مذاکرات یادآور شد: جمهوری اسلامی اهل مذاکره هست اما اهل معامله بر سر ارزش‌ها نیست و مذاکرات نیز صرفاً بایستی در چارچوب مصالح کشور، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و عدم تجاوز از خطوط قرمز کشور باشد.

امام جمعه از برگزاری جشن‌های محله‌ای در سطح شهرستان، برگزاری جشن فرزندان معنوی امام زمان توسط دفتر امام جمعه و کمیته امداد امام (ره) و نیز اقدام ستودنی کمیته امداد امام خمینی (ره)، مرکز نیکوکاری علی بن ابیطالب (علیه السلام) محله کوزه گری و مؤسسه خیریه بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان در اهدای ۲۴ سری جهیزیه به زوج‌های جوان تشکر کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر