جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۰۰۴۵
جمعه ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۷

فکرشهر: امام جمعه کنگان گفت: حذف آلایندگی‌ها مهمترین خواسته مردم کنگان از متولیان صنعت است که امیدواریم شاهد چاره‌اندیشی در این زمینه باشیم.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام محمود محمودی در نماز جمعه امروز کنگان با اشاره به نگرانی مردم از فعالیت فلرهای فاز ۱۴ منطقه پارس جنوبی در شهرستان کنگان و افزایش آلایندگی در این شهرستان اظهار داشت: مهمترین درخواست میزبانان صنعت از متولیان امر، حذف آلایندگی در این خطه است.

وی افزود: مدیران و مسئولان صنعت بایستی با چاره اندیشی جدی در این زمینه نگرانی به حق مردم را برطرف کنند.

امام جمعه کنگان خاطرنشان ساخت: یکی از دغدغه‌های رهبر فرزانه انقلاب در سفر تاریخی ۸ فروردین ماه سال ۹٠ به پایتخت انرژی کشور کنترل آلایندگی‌ها بود که بایستی متولیان صنعت این دستور رهبری را که دغدغه جدی مردم نیز هست را عینیت بخشند.

محمودی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن به ماه رمضان گفت: همه تلاش کنند در این ساعات پایانی ماه شعبان، خود را برای مهمانی خدا مهیا و از رمضان بهترین و بیشترین بهره معنوی را ببرند.

وی در ادامه با نکوداشت روز طبیعت، بر لزوم حفظ طبیعت و تفریح سالم تاکید و عنوان کرد: اسلام با رفتن به طبیعت و تفریح سالم مخالف نیست بلکه در بعضی از جاها به آن نیز تاکید نموده است.

خطیب جمعه با گرامیداشت روز ۱۲ فروردین یعنی روز جمهوری اسلامی ایران گفت: ملت ایران به تبعیت از مردم مؤمن و انقلابی سال ۵۸ بارها و بارها در نفر آن دم‌های غیر رسمی مثل راهپیمایی ۲۲ بهمن و مراسم ملی و مذهبی به جمهوری اسلامی ایران آری گفتند.

لزوم اشتغال جوانان کنگان در صنایع

محمودی با استناد به فرمایشاتی از امام راحل عظیم الشأن در خصوص ضرورت حفظ انقلاب شکوهمند اسلامی ایران عنوان کرد: حفظ جمهوری اسلامی ایران به تعبیر امام بزرگوار از اوجب واجبات است و ما معتقدیم این انقلاب بسترساز حکومت جهانی مصلح کل و موعود امم است.

وی افزود: حفظ جمهوریت و اسلامیت نظام به عنوان دو رکن اساسی واجب است.

امام جمعه کنگان در ادامه خطبه‌ها به عملیات موشکی و پهپادی نیروهای مقاومت یمن به تأسیسات آرامکو سعودی‌ها اشاره و بیان کرد: حمله پهپادی و موشکی نیروهای مقاومت یمنی، قدرت نیروهای مقاومت را به جهان نشان داد و پیام آن این بود که هر متجاوزی در هر لحظه و هر مکان در عمق خاک شأن در تیررس موشک‌ها و پهپادهای مقاومت قرار دارند.

محمودی در بخش دیگر با تبیین شعار سال و نامگذاری آن توسط رهبر فرزانه انقلاب، دانش بنیان بودن یعنی تولید دانش با کمترین هزینه و انرژی و بیشترین بهره‌وری را یک رکن مهم شعار سال و اشتغال آفرینی با اولویت اشتغال پایدار و پویا را رکن دیگر شعار سال ذکر کرد.

خطیب جمعه با بیان این مطلب که تحقق شعار سال با زدن چند بنر و برگزاری همایش و در قالب شعاری محقق نمی‌شود بر لزوم اهتمام جدی و عملی برای عینیت بخشیدن به دستور متاع رهبری تاکید کرد.

محمودی در همین زمینه خطاب به مسئولان و متولیان صنعت گفت: انتظار مردم از صنعت، اشتغال جوانان در مناطق صنعتی و عملیاتی و پالایشگاهی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر