جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
سرهنگ غلامپور در پاسخ به سوال فکرشهر تشریح کرد:
فکرشهر: وی افزود: معیارهایی را که سپاه مشخص کرده و ما باید از آن تبعیت کنیم پیرامون انقلاب اسلامی و حرکات مردم و البته دفاع مقدس است که در اولویت قرار دارد...
کد خبر: ۱۱۰۱۳
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۲

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: نشست خبری فرمانده سپاه دشتستان برگزار شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، نشست خبری فرمانده سپاه دشتستان، چهارشنبه دوم اردیبهشت ماه، مصادف با سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ناحیه ی مقاومت این نهاد در برازجان برگزار شد.

\n\n

سرهنگ نعمت الله غلامپور، فرمانده سپاه دشتستان در این نشست گفت: امسال سال ملت و دولت، همدلی و همزبانی نام گذاری شده و سال وحدت و انسجام ملی است.

\n\n

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب ضرورتی دیده اند که سال را به این نام نامیده اند و همه باید در هر جا هستیم در تحقق شعار تلاش کنیم.

\n\n

فرمانده سپاه دشتستان افزود: امروز سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال 58 است و امام حفاظت نظام را به دست سپاه سپرد تا جلوی تهدید ها بایستد و از منافع ملی دفاع کند.

\n\n

وی ادامه داد: سپاه این روزها فعالیت های سازندگی انجام می دهد نه اقتصادی و سپاه پاسداران به دنبال سود نیست.

\n\n

غلامپور ادامه داد: مقابله با تهاجم فرهنگی و گسترش بیداری اسلامی از وظایف ما محسوب می شود، همانطور که امروزه کارهای نظامی و فرهنگی ما در کشورهای مظلوم دنیا را می بینید.

\n\n

فرمانده سپاه دشتستان پیرامون استکبارستیزی، رابطه با آمریکا و دشمنان خارجی گفت: خدعه و نیرنگ امریکایی ها فراموش نمی شود و دوستی با آن ها غیرممکن است.

\n\n

سرهنگ غلامپور افزود: امریکا هدایت گر ترور 1600 شهید ترور ماست و ممکن است با آن ها قرارداد ببندیم و معامله کنیم اما دوستی نه.

\n\n

همکاری برای کمربند سبز برازجان

\n\n

وی اضافه کرد: برای کمربند سبز برازجان جلسه ای با شورای اسلامی شهر برگزار شد و ما اعلام آمادگی کردیم در هفته بسیج یا مواردی اینچنینی همکای لازم را با شورا و شهرداری انجام دهیم اما جلسه ی دیگری از طرف شورا با ما برگزار نگردید.

\n\n

سرهنگ غلامپور در پاسخ به سوال فکرشهر مبنی بر تعیین روزی به نام دشتستان که از طرف وی عنوان شده، گفت: در مردادماه 93 نامه ای از طرف فرمانده کل سپاه مبنی بر انتخاب روزی به نام شهرستان دشتستان به دست ما رسید.

\n\n

\n\n

فرمانده سپاه دشتستان ادامه داد: روز برازجان که مسئول خود را دارد و بانی آن شورا و شهرداری هستند اما سپاه پاسداران مربوط به یک شهر نیست.

\n\n

وی افزود: معیارهایی را که سپاه مشخص کرده و ما باید از آن تبعیت کنیم پیرامون انقلاب اسلامی و حرکات مردم و البته دفاع مقدس است که در اولویت قرار دارد.

\n\n

غلامپور اضافه کرد: روز دشتستان در مجمع بسیج شهرستان مصوب می شود، رییس مجمع امام جمعه شهرستان و دبیر آن فرمانده سپاه شهرستان هستند و سایر اعضای مجمع، فرماندار، بخشدار، شهردار، رییس شورای شهر و شهرستان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای هماهنگی، حوزه های علمیه شهرستان و مجموعه داخلی سپاه هستند.

\n\n

فرمانده سپاه دشتستان ادامه داد: در جلسه ای که پیرامون همین مسئله برگزار شد و از آن جا که از پنجاه و نه شهید تخریب استان بوشهر، 57 شهید مربوط به دشتستان است و شهرستان ما در کشور به نام شهدای تخریب شناخته می شود و سردار شهدای تخریب، سردار احمد اسدی بوده است، تاریخ شهادت این مرد بزرگ را به عنوان روز شهرستان دشتستان انتخاب کردیم.

\n\n

سرهنگ غلامپور اضافه کرد: تاریخ شهادت سردار اسدی 4 تیرماه بوده است و این مصوبه باید به تایید سپاه استان و فرمانده کل سپاه نیز برسد و پس از آن اجرایی گردد.

\n\n

وی افزود: البته برنامه های این روز مختص شهدای تخریب نیست و برنامه های مذهبی، ملی و شهرستانی در راستای معرفی دشتستان برگزار خواهد شد.

\n\n

فرمانده سپاه دشتستان درخصوص یادواره شهید صادق گنجی که سال 93 برگزار نگردید، نیز گفت: برنامه ذاتی سپاه تجلیل از شهدای قبل و بعد از انقلاب است.

\n\n

وی ادامه داد: مسئول برگزاری یادواره شهید گنجی، فرمانداری و اداره ارشاد بوده اند و پس از آخرین مراسم و موضوعاتی که پیش آمد ما برای برگزاری آن اعلام آمادگی کردیم اما هم دولت و هم خانواده شهید گنجی نظرشان به برگزاری مراسم با مسئولیت دولت بود.

\n\n

سرهنگ غلامپور افزود: در جلسه ای که به تازگی با خانواده این شهید داشته ایم مقرر شد که از امسال سپاه مسئول برگزاری یادواره شهید صادق گنجی گردد و طی جشنواره ای با کمک اداره ارشاد و استانداری یادبود انجام شود.

\n\n

وی در پایان گفت: امسال و در سال همدلی و همزبانی، سپاه و دولت مراسم گنجی را با شکوه تر و بهتر از همیشه تحت عنوان اولین شهید مبارزه با تفکر تکفیری برگزار خواهند کرد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر