جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۰۳۵۴
سه‌شنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۸

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با وزش بادهای شدید جنوبی خلیج فارس در روز پنجشنبه برای ترددهای دریایی نامناسب است و در این راستا هشدار سطح زرد (آگاهی و در صورت نیاز اقدام) داده می‌شود.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی روز سه‌‎شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با این شرایط باید اقدام لازم در جهت حفاظت از سازه‎های موقت و ساحلی، احتیاط لازم در ترددهای برون شهری و دریایی و مراقبت از محصولات کشاورزی آسیب‌پذیر از وزش باد صورت گیرد.

وی بیان کرد: در روز پنجشنبه منطقه اثر بادهای شدید جنوبی شهرستان‌های بوشهر، تنگستان، دشتستان، دیلم، دشتی و گناوه است که در این شهرستان‎‌ها نسبت به خیزش گرد و خاک محلی، کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی، احتمال شکستن درختان و احتمال آسیب به سازه‎‌های موقت دو تبلیغاتی هشدار داده می‌شود.

مساعدی ادامه داد: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد طی امروز و فردا در اغلب ساعت‌ها وضعیت جوی و دریایی استان به نسبت آرام است.

وی گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و فردا در برخی از نقاط همراه با مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی اظهار کرد: در این مدت جهت وزش باد متغیر، به طور غالب شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت هشت تا ۲۸ و گاهی ۳۶ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل استان ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و فراساحل شمالی گاهی ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۴:۳۳، مد ساعت ۱۱:۰۹، جزر دوم ساعت ۱۸:۳۶ خواهد بود.

نظرات بینندگان
ماشاالله بحرینی
|
-
|
سه‌شنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
سلام باید برنامه هواشناسی درمنطقه وسایتهای فزای مجازی باشد تاخود مردم دنبال کنند خود من برنامه هواشناسیهای کشورهای مختلف میگیرم 
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر