جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۰۵۸۰
جمعه ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸

فکرشهر: امام جمعه گناوه گفت: دشمن به دنبال فتنه های مذهبی از راه هتک مقدسات و شکستن قداست اماکن مقدسه مسلمانان هستند تا مسلمانان را رو در روی هم قرار دهند ولی هرگز به آرزوی خود نخواهد رسید.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تبریک حلول ماه مبارک رمضان با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) در اهمیت تلاوت قرآن در این ماه اظهار داشت: ماه رمضان ماه نزول قرآن، انس و تلاوت قرآن کریم است وامام رضا (ع) می‌فرمایند که ثواب تلاوت یک آیه در این ماه با تلاوت ختم قرآن است.

امام جمعه گناوه افزود: باید کوشید به تعبیر پیامبر گرامی اسلام (ص) خانه‌های خود را منور و معطر به تلاوت قرآن کریم کنیم، خانه‌ای که در آن قرآن تلاوت شود خیر و برکت آن خانه را خداوند زیاد می‌کند و نور آن به همه اهل سماوات می‌رسد.

وی با اشاره دیدار مقام معظم رهبری با حافظان و قاریان گفت: رهبر فرزانه انقلاب در این دیدار که بعد از دو سال که به دلیل شیوع کرونا جلسات به صورت مجازی برگزار می‌شد در این جلسه حضوری در اول ماه مبارک رمضان به نکات بسیار مهمی اشاره فرمودند.

امام جمعه گناوه یادآور شد: مقام معظم رهبری جلسات قرائت قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی را فرمودند که باید مسجد محور باشد و علاوه بر اینکه در خانه‌های خود قرآن تلاوت می‌شود باید مساجد نیز به عنوان محور ترویج و تبلیغ و قرائت قرآن باشد.

وی ادامه داد: مساجد باید فعالیت‌های قرآنی خود را به اشتراک بگذراند و به عنوان بزرگترین شبکه قرآنی تبدیل شوند که این یکی از مطالبات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام رکنی حسینی اضافه کرد: کرسی‌ها تلاوت و کلاس‌های قرائت و حفظ و تفسیر باید در مساجد رونق گیرد که از مطالبات جدی مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: تربیت ده میلیون حافظ که رهبر معظم انقلاب چند سال پیش تاکید فرمودند و ترویج هنر قرائت قرآن و محور قرار دادن ارتباطات بین مساجد بسیار مهم است.

وی با اشاره سالروز شهادت مجاهد و عالم فرهیخته آیت الله سیدمحمدباقر صدر و خواهر شهیده‌اش بنت الهدی صدر در سال ۵۹ گفت: رژیم بعث عراق این روحانی و عالم بی نظیر اسلام را با فجیع‌ترین روش به شهادت رساند.

امام جمعه گناوه گفت: رویکرد این عالم بزرگوار و سیره جهادی و انقلابی آن مجاهد خستگی ناپذیر و حمایت از اندیشه ولایت فقیه تا سرحد شهادت پیش برد و سرانجام برای حمایت از انقلاب به شهادت رسید.

وی با گرامیداشت شهادت شهید آوینی در ۲۰ فروردین و روز هنر انقلاب با اشاره به اینکه شهید آوینی به عنوان سید شهیدان اهل قلم از سوی رهبر فرزانه انقلاب نامگذاری شده‌اند افزود: شهید آوینی ابعاد شخصیتی و شاخصه‌های بسیار برجسته است که از جمله آنها در جذابیت، تعهد، اخلاق و اخلاص بوده است.

وی گفت: امروز باید آثار این سید شهدای اهل قلم برای جبهه فرهنگی انقلاب الگو باشد و نسل جوان کشور ما از این سید شهیدان اهل قلم الگوپذیری کنند.

امام جمعه گناوه با تسلیت وفات حضرت خدیجه (س) بانوی بزرگ اسلام تصریح کرد: امروز اسلام و قرآن مدیون زحمات و ایثارگری این بانوی بزرگوار اسلام است.

وی با اشاره به حادثه دلخراش در حرم رضوی گفت: این حادثه دلخراش جانها و دل‌های امت اسلام را جریحه دار کرد و این حادثه پس از بمب گذاری در کنار ضریح امام رضا (ع) در سال ۷۱ دومین حادثه در حریم مقدس رضوی بود.

امام جمعه گناوه با محکوم کردم این حرکت بزدلانه و تسلیت به خانواده این شهیدان گفت: این حرکات بزدلانه و زبونانه در مشهد الرضا و در داخل محوطه حریم رضوی حرکت و کارگردانی توطئه از ناحیه دشمنان اسلام و انقلاب بود.

وی گفت: دشمنان انقلاب اسلامی و صهیونیست‌ها به دنبال شعله ور سازی جنگ‌ها و فتنه‌ها مذهبی از راه هتک مقدسات و شکستن قداست اماکن مقدسه مسلمانان هستند تا مسلمانان را رو در روی هم قرار دهند ولی باید بدانند که هرگز به آرزوی خود نخواهند رسید.

امام جمعه گناوه بیان کرد: روحانیون همیشه در خط مقدم جبهه، چه جبهه خدمت و چه جبهه فرهنگی بوده است و همیشه در طول تاریخ خون‌های آنها برای دفاع از مظلومان ریخته شده است و در سال‌های اخیر روحانیون بسیاری در راه احیای امر به معروف و نهی از منکر یا جانباز و به شهادت رسیده‌اند.

وی گفت: امروز دشمن وقتی خدمت و دلسوزی روحانیت را می بیند تلاش دارد که آنها را هم ترور شخصی و شخصیتی کند.

وی ادامه داد: امروز در فضای مجازی عده‌ای حرف‌هایی درباره روحانیت می‌زنند اما روحانیت از راه خود را که راه خدمت به مردم و مشکل گشایی از مردم و برداشتن بار سنگین مردم است هرگز کوتاهی نخواهد کرد.

امام جمعه گناوه با تاکید بر حفظ حرمت ماه رمضان گفت: حرمت ماه مبارک رمضان باید حفظ شود و اگر کسی روزه نیست، عذر شرعی دارد یا مسافر است نباید در ملأ عام روزه خواری کند و حرمت این ماه باید در کسب و کار، بازار و ملأ عام حفظ شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر