جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۱۳۳۷
سه‌شنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۷

فکرشهر: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دشتی استان بوشهر گفت: واکسیناسیون سرخک اتباع خارجه ساکن در این شهرستان دشتی تسریع ور در این زمینه از همه ظرفیت ها استفاده شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حیدر منصوری روز سه شنبه در نخستین  جلسه کارگروه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دشتی در سال جاری اظهار داشت: اهمیت مقوله سلامت در زندگی فردی و اجتماعی بسیار بالا است اما تا زمانی که این مهم به خطر نیفتاده است کمتر قدر و ارزش آن شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه مهار بیماری سرخک مستلزم همکاری و جدیت همه دستگاه‌های ذیربط است ادامه داد: شناسایی گروه‌های هدف برای واکسیناسیون و مهار هرچه سریعتر این بیماری حائز اهمیت است.

منصوری افزود: شوراها، بخشداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها می‌توانند در شناسایی گروه‌های هدف نقشی مهم ایفا کنند.

وی تاکید کرد: ادارات آموزش‌ و پرورش و جهاد کشاورزی با توجه به حضور اتباع خارجه در مدارس و مزارع کشاورزی از همه ظرفیت خود برای شناسایی آنهایی که مشخصات خود را در سامانه‌های بهداشتی ثبت نکرده اند، استفاده کنند.

منصوری با اشاره به اهمیت توجه به سالم بودن فراورده‌های دامی در سلامت مردم گفت: هر چه سریعتر نسبت به ساماندهی کشتارگاه خورموج و نیز راه‌اندازی بازارچه آبزیان در این شهر به منظور ارتقای سطح سلامت مواد غذایی و پروتیینی اقدامات لازم توسط دستگاه‌های ذیربط صورت گیرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتی با اشاره به اهمیت مقابله جدی با طغیان بیماری سرخک گفت: هم‌اکنون ۸۰ درصد از اتباع خارجی در شهرستان دشتی شناسایی شده و عملیات واکسیناسیون آنان علیه بیماری سرخک در حال انجام است.

پرویز احمدی افزود: همانگونه که در مقاطع مختلف از جمله بحران کرونا، با همکاری‌های سازنده بین بخشی موفقیت‌های ارزنده‌ای در مسیر مقابله با بحران‌ها حاصل شد، در مقابله با طغیان بیماری سرخک بویژه در امر شناسایی گروه‌های هدف نیز همراهی همه دستگاه‌های مرتبط حائز اهمیت است.

وی افزود: شورای سلامت از جمله کارگروه‌هایی است که می‌تواند با تصمیم سازی در امر مهم سلامت جامعه مؤلفه‌های سلامت و امنیت غذایی را بررسی و با پیگیری اجرای مصوبات، نقشی مهم در ارتقای سلامت جامعه ایفا کند.

در این جلسه رئیس شبکه دامپزشکی و مسئول واحد مبارزه با بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی به ترتیب گزارش‌هایی را از وضعیت کشتارگاه دام و طغیان سرخک در این شهرستان عنوان کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر