جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۱۶۹۴
يکشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶

فکرشهر: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر  گفت: ۲۰ میلیارد تومان اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان تخصیص یافت.

به گزارش فکرشهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، محمد هادی رستمیان افزود: این اعتبار برای تکمیل و تسریع در اجرای این طرح هزینه می‌شود.

 وی آب را یکی از نیاز‌های مهم و اصلی جامعه دانست و اظهار داشت:  ورودی آب به شبکه‌های آبرسانی استان  در شبانه‌روز  ۴۰۰ هزار مترمکعب است و  ۲۵۰ هزار مترمکعب از این آب از خط آبرسانی کوثر و بقیه از خط انتقال کازرون، آب‌شیرین‌کن و چاه‌های داخلی تأمین می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار با اشاره به اجرایی شدن طرح‌های آب‌شیرین‌کن در استان افزود: اکنون در شبانه‌روز ۳۶ هزار مترمکعب آب از طریق شیرین‌سازی آب دریا تأمین و وارد شبکه آبرسانی استان می‌شود.

رستمیان از افتتاح آب‌شیرین‌کن در شهر‌های بوشهر، کنگان، دشتی، سعدآباد و جزیره شیف خبر داد و گفت: آب‌شیرین‌کن وحدتیه دشتستان با پیگیری مستمر استاندار و تسریع در اجرا آن به‌زودی وارد مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد که نقش مهمی در حل مشکل آب این منطقه دارد.

وی افزود: از این میزان براساس برنامه ریزی انجام شده ۱۵۲ هزار مترمکعب آب از طریق آب شیرین کن‌ها برای استان تعریف شده که در زماان حاضر ۳۶ هزار مترمکعب آن در مدار تولید قرار دارد.

رستمیان با اشاره به اجرا نهضت ملی مسکن گفت: در اجرای این طرح، از سهمیه یک میلیون واحدی کشور در سال، ۱۰ هزار و ۷۲۶ واحد آن سهم استان  است که در ۱۰ شهرستان و ۴۰ شهر استان اجرایی می‌شود.

وی اضافه کرد: در این زمینه ۱۹ هزار متر مربع زمین برای ساخت مسکن طرح نهضت ملی مسکن در استان  تأمین شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر