جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۴۰۴۴
چهارشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۸

فکرشهر: رییس نیروگاه هسته‌ای بوشهر گفت: نیروگاه اتمی بوشهر در زمان حاضر با تولید هزار مگاوات برق در شبانه روز با ۱۰۰ درصد قدرت در حال فعالیت است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، رضا بنازاده بیان کرد: نیروگاه اتمی در آغاز فعالیت خود تا کنون ۳ ,۵۳ میلیارد کیلووات ساعت برق تولید کرده و در این مرحله پس از تعویض سوخت اخیر ۸ ,۲ میلیارد کیلووات ساعت برق تولید کرده است.
 
وی افزود: تولید این میزان برق موجب صرفه جویی بیش از ۸۴ میلیون بشکه نفت خام شده و از انتشار افزون بر ۴۸ میلیون تن گاز آلاینده به اتمسفر جلوگیری کرده است.
 
رییس نیروگاه هسته‌ای بوشهر عنوان کرد: تولید ایمن برق با انرژی هسته‌ای نیازمند ایجاد بستر‌ها و زیربنای مناسب است که در صدر این نیازمندی‌ها بهره‌مندی از نیروی متخصص و آموزش دیده، افزایش کیفیت محصولات تولیدی و فعالیت موثر مراکز تحقیقاتی و آکادمیک و دانشگاهی  و ارتقاء سطح دانش و تکنولوژی است.
 
به گفته وی، هم اکنون ۱۰ درصد از انرژی مورد نیاز جهان به وسیله انرژی هسته‌ای تولید می‌شود، که با کاهش ذخائر سوخت‌های فسیلی و وقوع مشکلات گرمایش زمین، روزبه‌روز تمایل و انگیزه کشور‌ها برای استفاده از انرژی هسته‌ای و توسعه این انرژی افزایش می‌یابد.
 
بنازاده اظهار کرد: در حال حاضر کشور‌های مختلف دنیا برنامه گسترده‌ای برای استفاده از این منبع نو انرژی در دست اجرا دارند و در کشور ما نیز سیاست‌های کلان دولت و سازمان انرژی هسته‌ای در راستای توسعه و افزایش سهم انرژی هسته‌ای در سبد تامین انرژی کشور، تنوع منابع تولید انرژی و اتکا نکردن به یک تا دو منبع انرژی به ویژه سوخت‌های فسیلی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر