جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۴۶۲۰
جمعه ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: کاهش ۲ درصدی ورودی آب از کازرون باعث افت فشار و قطعی آب در بوشهر، برازجان و گناوه شد.

به گزارش فکرشهر، ابوالحسن عالی در گفت‌وگو با خبرنگار صداوسیما افزود: سال آبی کنونی یکی از خشک‌ترین سال‌های آبی در بالادست کازرون که یکی از منابع تامین آب استان ما آنجا است، شده و آورد چشمه و رودخانه در این منطقه کاهش یافته است.

او ادامه داد: همزمانی گرمای هوا و افزایش مصرف، با وقت آبیاری باغ‌ها در این منطقه باعث شده که ورودی آب به استان بوشهر کاهش یابد و در روز‌های گذشته با کاهش فشار و قطعی آب در برخی نقاط بوشهر، برازجان و گناوه رو به رو شویم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر عنوان کرد: اگر چه هزینه‌ای به برنج‌کاران کازرونی پرداخت شده، اما باغ‌داران منطقه سهمی از آب دارند که در حال برداشت آن هستند.

عالی می‌گوید: در جلساتی که با شرکت آب منطقه‌ای فارس و فرمانداری کازرون برگزار شده تلاش کرده‌ایم که کمبود ورودی آب جبران شود.

او درباره وضعیت آب در محلات تنگک بوشهر نیز گفت: این محله‌ها به علت موقعیت جغرافیایی با مشکلاتی در دریافت آب مواجه هستند به طوری که وقتی آب دچار افت فشار می‌شود اثر آن در این مناطق بیشتر دیده می‌شود چنان‌که اکنون ۵ درصد آب ورودی بوشهر کاهش یافته، اما این مناطق بی‌آب شده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: با توجه به هماهنگی با مسئولان کازرون و افزایش ظرفیت آب آب‌شیرین کن، شرایط تامین آب تا فردا عادی می‌شود و تنگک‌ها نیز مشکلشان برطرف خواهد شد و اگر در این میان خانه‌هایی باشند که آب به آن‌ها نرسیده، با تانکر آبرسانی خواهند شد.

عالی در همین حال از مردم استان خواسته است که مدیریت مصرف آب را مد نظر قرار دهند تا بتوان تابستان را با شرایط بهتری پشت سر گذاشت.

او می‌گوید: با این وجود، اکنون در برخی مناطق ۱.۵ تا ۲ برابر سرانه ۱۵۰ لیتری، آب در استان توزیع می‌شود.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، بوشهر استانی خاص است که ۷۰۰ کیلومتر طول دارد و شاید تنها استانی باشد که بیش از ۳ هزار کیلومتر خط انتقال آب دارد؛ همچنین بیش از ۸۰ درصد منابع آب استان خارج از آن قرار دارد که آب از آن‌ها با خط‌هایی به طول ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلومتر از کهگیلویه و بویراحمد و ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتر از استان فارس به بوشهر منتقل می‌شود.

عالی گفت: این شرایط باعث می‌شود که کمترین نوسان در منابع تامین آب، استان ما را دچار مشکل کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر