جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۴۸۳۷
دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱

فکرشهر: رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر گفت: طرح توسعه مشاغل خانگی به همت این نهاد در سال ۱۴۰۰ موفق به ایجاد ۱۵۲۲ شغل پایدار شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، علی احمدی‌زاده صبح روز دوشنبه اظهار کرد: طرح توسعه مشاغل خانگی از اواخر سال ۱۳۹۹ کار خود را با استفاده الگوهای نوین مشاغل به همت جهاد دانشگاهی استان بوشهر و با همراهی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر آغاز کرد.

وی با اشاره به ثبت‌نام ۳۲۸۰ نفر از استان بوشهر در طرح توسعه مشاغل خانگی، تصریح کرد: پس از آموزش و مشاوره و توانمندسازی ۱۶۸۹ نفر، ۱۶۱۵ نفر به بازار کار اتصال و تعداد ۴۱ پیشران جذب شدند.

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر با بیان اینکه خدمات ارائه شده به متقاضیان در طرح توسعه مشاغل خانگی به شکل کاملا رایگان انجام شده است، عنوان کرد:  در پایان این طرح با رصد و پایش اطلاعات توسط اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی ایجاد ۱۵۲۲ شغل پایدار تائید شد.

احمدی‌زاده با بیان اینکه در حوزه مشاغل خانگی ظرفیت‌های خوبی برای ایجاد شغل وجود دارد، افزود: در این طرح نوین مشاغل بر اساس ظرفیت‌ها و اسناد بالادستی استان  بوشهر تعریف شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: طرح توسعه مشاغل خانگی با بیش از یکسال تلاش در سه فاز شناسایی مزیت‌ها و عرصه‌ها، مشاوره و توانمندسازی متقاضیان و ورود محصولات به بازار انجام گرفت. همچنین در این طرح برندسازی و اتصال به بازار اتفاق افتاد.  

احمدی‌زاده بااشاره به ایجاد ۱۶ فروشگاه‌های مجازی در طرح توسعه مشاغل خانگی استان بوشهر، خاطر نشان کرد: این طرح با ایجاد شبکه کسب و کار، حمایت از پیشران‌ها، توجه به فروش و اعطای تسهیلات مورد توجه عموم قرار گرفت.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان بوشهر، وی تاکید کرد: تداوم طرح توسعه مشاغل خانگی و ایجاد شغل پایدار با توجه به ظرفیت‌های بالقوه استان بوشهر می‌تواند نقش مهمی در حل مشکلات اشتغال داشته باشد.

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر  یادآور شد: در اجرایی شدن طرح توسعه مشاغل خانگی با یک کار تیمی دستگاه های اجرایی سازمان‌های مختلف استان بوشهر از جمله استانداری، فرمانداری ها، اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و بخشداری ها و دهیاری ها و شوراهای شهر و روستا همکاری و همراهی کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر