جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۵۳۹۸
دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۲

فکرشهر: معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: فرهنگ از مهمترین بخش‌های کاری به شمار می آید و می طلبد همه دستگاه‌های اجرایی و مسئولان در کنار هم یک کار انقلابی در این حوزه انجام دهند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، اکبر پورات روز دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر افزود: در زمان حاضر با همت و هماهنگی همه دلسوزان آن اقدام و کار انقلابی  مورد نیاز در حوزه فرهنگ در استان بوشهر آغاز شده و ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر حضور مجموعه استانداری در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی در حوزه فرهنگ اضافه کرد: در گذشته کم لطفی‌هایی در زمینه مسائل فرهنگی بوده و حمایت‌های لازم از این بخش صورت نمی گرفت که تلاش می‌شود با تمام توان در این زمینه گام های اساسی برداشته شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در خصوص بحث استحکام بناهای این استان گفت: در این خصوص کارگروهی ویژه در معاونت عمرانی استانداری بوشهر تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: پیشنهاد می شود اتاق‌های فکری در موضوع‌های مختلف فرهنگی، معماری و سایر بخش‌ها در زیر مجموعه شورای فرهنگ عمومی استان برای بررسی دقیق کارشناسی مسائل تشکیل شود تا پس از بررسی دقیق برای تصویب به شورای فرهنگ عمومی ارائه شود.

پورات یادآورشد: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های استراتژیک و قابل توجهی است اما وقتی از ظرفیت صحبت می شود بیشتر تمرکز در حوزه اقتصادی و صنعتی است و از ظرفیت‌های فرهنگی این استان غفلت شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: استان بوشهر در برخی از جاها در زمینه فرهنگی عقب ماندگی‌هایی داشته و مظلوم واقع شده و انتظار می رود این عقب ماندگی‌ها با استفاده از ظرفیت نخبگان و مسئولان انقلابی که تاکنون انتصاب شده و می شوند برطرف شود.

وی در خصوص مسائل عفاف و حجاب و ساماندهی سواحل افزود: برخی از افراد یک کلیپ غیر اخلاقی در استان تهیه و در کل کشور پخش می کنند همین باعث می شود از دید مرکزیت تصور شود که این استان در حوزه فرهنگی وضعیت فاجعه باری دارد.

پورات اظهار کرد: این درحالی است که چنین موضوعی صحت ندارد و بوشهر استانی ولایتمدار است که در حوزه حجاب و عفاف نمره 70 و 80 به آن داده می شود.

وی در خصوص ساماندهی سواحل استان بوشهر گفت: در گذشته هر از گاهی در خصوص ساماندهی سواحل امر به معروف از سوی چند دستگاه صورت می گرفت این درحالی است که اگر همه دستگاه‌های اجرایی در کنار هم باشند می شود کار را به خوبی سامان داد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر