جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۵۷۱۶
شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۳

فکرشهر: دادستان انتظامی نظام پزشکی گناوه و دیلم با صدور اطلاعیه ای هشدار آمیز سبت به دخالت در امور پزشکی توسط افرادی که ادعا می‌کنند دوره‌های کوتاه مدت لیزر، طب سنتی و غیره دیده اند، صادر کرد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، دکتر سیدکریم موسوی در این اطلاعیه که یک نسخه آن را در اختیار ایرنا قرار داد، گفت: دخالت در امور پزشکی توسط افرادی که ادعا می‌کنند دوره های کوتاه مدت لیزر، طب سنتی و غیره دیده اند افزایش پیدا کرده و مشکلات متعدد پزشکی برای همشهریان دربرداشته است.

در این اطلاعیه آمده است: طبق قانون انجام لیزر، طب سنتی، حجامت و غیره باید فقط توسط پزشک صورت گیرد و چنین اموری توسط افراد دوره دیده غیر قانونی است.

 دادستان انتظامی نظام پزشکی گناوه و دیلم در این اطلاعیه آورده است: هر چند در برخورد با چنین افرادی جدی هستیم ولی توصیه ما مراجعه نکردن مردم به چنین مراکزی است.

وی افزوده است: انتقال بیماری های مختلف از جمله مقاربتی به علت رعایت نکردن بهداشت در این مراکز فزونی یافته و  انجام لیزر به آرایشگاه ها و حتی به منازل کشیده شده است که چنین اموری در منازل که هیچ نظارتی بر آنها نمی‌شود،  می‌تواند علاوه بر مشکلات بهداشتی و درمانی، مسائل اخلاقی را نیز به همراه داشته باشد.

به گفته موسوی ، در برخورد با چنین مراکز غیر قانونی، گاهی مشاهده می‌شود که به جای همراهی مردم، شاهد رایزنی برخی افراد به طرفداری از آنها هستیم و  جای بسی تعجب و تاسف که حتی گاهی به خاطر فشارهای رانتی، برخی مسئولان هم مجبورند بدون توجه به عواقب آن بخاطر این افراد رایزنی کنند.

موسوی در این اطلاعیه بیان کرده است: به خاطر دفاع از حقوق مردم زیر بار هیچ کس، حتی نزدیک‌ترین افراد هم نرفته و نخواهم رفت.

دادستان انتظامی نظام پزشکی گناوه و دیلم در پایان این اطلاعیه از همکاری خوب مسئولان  قضایی بویژه دادستان های شهرستان های گناوه و دیلم در سالیان گذشته و همچنین دادستان فعلی شهرستان گناوه تشکر و قدردانی کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر