جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
نوآوری جراحی کلیه در دشتستان؛
فکرشهر: خروج سنگ کلیه ی یک بیمار با استفاده از دستگاه سونوگرافی pcnl و از طریق پوست در بیمارستان شهید گنجی برازجان انجام شد...
کد خبر: ۱۱۶۳۵
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳

فکرشهر: خروج سنگ کلیه ی یک بیمار با استفاده از دستگاه سونوگرافی pcnl  و از طریق پوست در بیمارستان شهید گنجی برازجان انجام شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، این عمل جراحی که امروز، دوشنبه، 28 اردیبهشت ماه توسط  دکتر کیان امیدبخش، متخصص جراح کلیه و مجاری بیمارستان شهید گنجی برازجان صورت گرفت، متخصص مربوطه با استفاد از دستگاه سونوگرافی نوع آوری جدیدی در جراحی سنگ کلیه اجرا نمود و سنگ یک بیمار را از طریق پوست خارج کرد.

\n\n

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، دکتر کیان امیدبخش در تشریح این عمل خود گفت: در حالت معمول بیماران سنگ کلیه، تحت عمل جراحی pcnl(خارج کردن سنگ از طریق پوست ) با کمک اشعه ایکس و استفاده از دستگاه c-Armقرار می گیرند  ولی در این روش خانم 50 ساله ای که به علت سنگ کلیه چپ و سابقه جراحی مکرر کلیه چپ به (شکل باز ) مراجعه کرده بود، با کمک دستگاه سونوگرافی با تکنیک متفاوت بدون استفاده از اشعه ایکس تحت عمل جراحی قرار گرفت.

\n\n

\n\n

وی ادامه داد: در این روش، از طریق سوراخی به عرض تقریبی نیم تا یک سانتی متر وارد کلیه شده و اقدام به خارج کردن سنگ نمودیم.

\n\n

این متخصص کلیه و مجاری توضیح داد: در این روش مدت عمل کوتاه تر بوده و خطر اشعه، بیمار و پرسنل درمانی را در معرض عوارض بعدی قرار نمی دهد.

\n\n

دکتر امید بخش همچنین گفت: این تکنیک، قابل استفاده برای تمامی کلیه ها می باشد و با ایجاد یک ورم ساختگی که از طریق انسداد موقتی حالب صورت می گیرد، به راحتی می توان مسیر کلیه را تشخیص داده و وارد کلیه شده و اقدام درمانی را کامل کرد .

\n\n

وی در مورد  مزایای دیگر این روش  نیز گفت: دستگاه اشعه C-ARM قیمتی بالغ بر 200 میلیون تومان دارد در حالی که دستگاه سونوگرافی  قیمتی بالغ بر بیست میلون تومان دارد؛ همچنین دستگاه سونوگرافی حجم بسیار کمی داشته و براحتی قابل انتقال است و کار کردن با آن و نگهداری راحتتری دارد .

\n\n

دکتر کیان امیدبخش، دیگر مزایای روش استفاده از سونوگرافی را نیز کم تر بودن عوارض بعدی مثل خونریزی و آسیب روده ها و دسترسی سریع تر و آسان تر به کلیه عنوان کرد و افزود: در مجموع این روش ارزانتر و قابل دسترس تر در بیمارستان های کوچک است.

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر