جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۶۶۱
جمعه ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۵

فکرشهر: امام جمعه خورموج با تاکید بر لزوم مقابله با سگ‌های ولگرد گفت: کمبود آب در دشتی جدی است و هم در زمینه تامین آب و هم در زمینه مدیریت مصرف باید اقدام شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه خورموج با تبریک اول ذی الحجه سالروز ازدواج آسمانی امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) از برگزاری جشن ازدواج آسان با مهریه حداکثر ۱۴ سکه به این مناسبت خبر داد و اظهار داشت: باید همه ما خصوصاً خانواده‌ها در ترویج فرهنگ ازدواج آسان و ساده در جامعه کمک کنیم.

وی با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی بیان کرد: آمریکا همانند شیطان در سرپوش گذاشتن بر کارهای غلط با الفاظ زیبا تخصص دارد و جنایات خود را با عناوین مختلفی همچون دفاع از آزادی و حقوق بشر در مجامع بین المللی توجیه می‌کند.

امام جمعه خورموج بیان کرد: شلیک به هواپیمای مسافربری و تقدیر از عوامل این قتل عام، ترور سردار سلیمانی، و ناامن سازی کشورهای منطقه و حمایت از گروه‌های تروریستی بخشی از اقدامات وحشیانه مدعیان حقوق بشر و آمریکایی‌ها در منطقه است.

عدالت مالیاتی تحقق یابد

وی با بیان اینکه مالیات یک مساله ضروری در کشور است اما باید عدالت مالیاتی تحقق یابد اضافه کرد: در پرداخت مالیات باید معیار، میزان و ترازو برای همگان یکسان باشد، و هیچ فرد گردن کلفتی استثنا نباشد.

حجت‌الاسلام زاهددوست تصریح کرد: باید در اخذ مالیات دقت شود اگر کسی شرایط عمومی پرداخت مالیات را نداشته باشد این فرد باید از پرداخت استثنا شود.

وی خاطرنشان کرد: استثنا کردن گروه‌هایی با درآمدهای بالا و هنگفت بخاطر برخی روابط، خروج از عدالت مالیاتی و ظلم مضاعف به مردم است که در دولت عدالت محور باید جلوی آن گرفته شود و با متخلفین برخورد قاطع کنند.

امام جمعه خورموج با بیان اینکه برخی مالیات‌های سنگین وضع شده برای مردم با واقعیت تطابق ندارد گفت: در سرکشی بنده از بازار متوجه شدم فردی شاید کل سرمایه مغازه اش ۱۰ میلیون نبود اما ۸ میلیون مالیات برایش وضع شده بود که این بی انصافی آشکار است.

وی تصریح کرد: باید انصاف مبنا باشد و بر اساس درآمد واقعی شخص مالیات وضع شود نه صرف یک انتقال وجه از دستگاه پوز مغازه، که چه بسا بخش مهمی از این انتقال وجوه را افراد دیگری استفاده کرده باشند. گرفتن مالیات حساب و کتاب دارد و نباید از افراد ضعیف و بدبخت مالیات گرفت.

زاهددوست ادامه داد: از شخصی که یک مغازه کوچک دارد و به زحمت خرج زندگی خانواده‌اش را تأمین می‌کند، نباید مالیات گرفت. از قشر ضعیف نباید گرفت بلکه از آن شخصی که از امکانات مملکت استفاده کرده و پولدار شده باید مالیات گرفت.

نظارت بر بازار کمرنگ است

وی با بیان اینکه نظارت بر بازار کمرنگ است و باید شدیدتر شود اظهار داشت: متأسفانه برخی از اقدامات جدید و اصلاح قیمت‌ها سو استفاده می‌کنند و گاهی قیمت‌ها را خودسر افزایش می‌دهند.

امام جمعه خورموج بیان کرد: مسئولین نظارتی نظارت خود را بیشتر کنند و قیمت‌ها را در بازار رصد و کنترل کنند تا قیمت اجناس به صورت غیرمنطقی گران نشود. مردم از وضعیت گرانی و نبود نظارت، نگران و ناراضی هستند و باید جلوی گرانی‌های افسارگسیخته گرفته شود و با متخلفین برخورد قاطع شود.

وی افزود: رئیس جمهور بارها بر همسان سازی قیمت‌ها و کنترل بازار تاکید کرده اند و در استان‌ها و شهرستان‌ها هم باید مسئله ساماندهی بازار جدی تر گرفته شود و اجازه ندهند عده‌ای دلال و فرصت طلب خون مردم را بمکند و جیب خوشان را پر کنند.

زاهددوست تاکید کرد: نهادهای نظارتی باید منسجم‌تر و مستمر بر بازار نظارت کنند و دست سو استفاده کنندگان را از سفره مردم قطع کنند.

وی افزود: دغدغه نخست مردم اقتصاد، معیشت و گرانی بی ضابطه است. بارها مقام معظم رهبری و رئیس جمهور بر ساماندهی بازار و نظارت بر قیمت کالاها و برخورد بدون ملاحظه با تخلفات در بازار و گرانی تاکید کرده اند ولی در عمل اتفاقی نیفتاده است.

لزوم مقابله با سگ‌های ولگرد

امام جمعه خورموج گفت: مشکل سگ‌های ولگرد در سطح شهر خورموج مدتی است مردم را اذیت می‌کند و مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است. با خبر شدم چند روز قبل سگ‌های ولگرد در خیابان به یک خانم همشهری حمله کرده اند و شاید به او صدمه هم وارد شده باشد که این جای تأسف دارد.

وی افزود: متأسفانه برخی به سبک زندگی غربی‌ها در منزل خود سگ نگهداری می‌کنند که این هم خود معضلی است که گریبانگیر جامعه ما شده و باید برای اصلاح آن فکری کرد.

کمبود آب جدی است

زاهددوست اضافه کرد: مشکل کمبود آب در نقاط مختلف از جمله در شهر بادوله و اطراف آن جدی است و تماس‌های گلایه آمیز زیادی از مردم در هفته گذشته دریافت کرده ام.

وی بیان کرد: مردم مشکل کمبود آب و ضرورت صرفه‌جویی را درک می‌کنند اما مسئولین آب هم باید در این شرایط سخت مردم را درک کنند و به مشکل آب مردم بیشتر رسیدگی کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر