جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۹۵۳
سه‌شنبه ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳

فکرشهر: بر پایه اعلام اداره‌کل محیط‌زیست استان بوشهر به‌دلیل گردوخاک ورودی به آسمان استان، هوای چهار شهرستان گناوه، دیلم، بوشهر و برازجان در وضعیت خطرناک قرار دارد؛ اما کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اداره‌ها را تعطیل نکرده است.

به‌گزارش فکرشهر به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، کارشناس مسئول اداره نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار صداوسیما گفت: آخرین داده‌های غلظت آلایندگی در ساعت ۱۰ صبح سه‌شنبه نشان‌دهنده میزان غلظت بالا در چهار شهرستان استان است که گناوه با میزان غلظت ۹۴۶ در وضعیت خطرناک، دیلم با میزان غلظت ۸۵۸ در وضعیت خطرناک، بوشهر با میزان غلظت ۵۸۷ در وضعیت خطرناک و برازجان با میزان غلظت ۴۳۲ در وضعیت خطرناک هستند.

علیرضا مصلحیان افزود: کنگان نیز در همین ساعت با میزان غلظت ۱۰۶ در وضعیت قابل قبول است.

استان خوزستان که از دیروز درگیر آلودگی گردوخاک است، امروز با وجود این‌که شهر‌های این استان میزان غلظت آلایندگی کمتری نسبت به استان بوشهر دارند، اما اداره‌های آن تعطیل شده‌اند و این در حالی است که استان بوشهر با داشتن آلایندگی بالا به‌ویژه در چهار شهرستان، تصمیمی برای تعطیلی آن گرفته نشده است.

تصمیم به تعطیلی پس ازآن‌که داده‌های آلایندگی را اداره‌کل محیط‌زیست در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌دهد باید در کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوای استان مطرح و تصمیم‌گیری شود که گویا چنین نشستی در استان بوشهر برگزار نشده است.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر هم به خبرنگار ما گفت: آسمان استان بوشهر تحت تأثیر گردوخاک با منشأ کشور عراق قرار گرفته که بخش شمالی استان را دربرگرفت و دید افقی پایین آمد.

حسین مستانه افزود: صبح سه‌شنبه در کشور عراق گردوخاک دیده نمی‌شود و پیش‌بینی می‌شود که، چون سرعت وزش باد پایین است تا فردا صبح آسمان استان بوشهر بهتر شود.

او در بخش دیگری گفت: در سه روز آینده در نواحی جنوبی مانند عسلویه، جم، دیر و کنگان شاهد ناپایداری‌هایی خواهیم بود که ممکن است به شکل وزش تندباد، رشد ابر، رعدوبرق و رگبار باران نشان داده شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر