جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۸۱۳۳
پنجشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰

فکرشهر: نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به هماهنگی و همراهی مدیریت ارشد استان و نمایندگان شرایط پیش آمده باعث شده تا امروز سرمایه گذاران برای استفاده از ظرفیت و توانمندی بوشهر از هم سبقت گیرند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، عبدالکریم گراوند روز پنجشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان بوشهر افزود: براین اساس از همه سرمایه گذارانی که اهلیت، توان، مورد اعتماد و امکان سرمایه گذاری در استان دارند حمایت می‌شود.

وی یادآورشد: برخی سرمایه گذاران مطرح ازجمله شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران (مپنا)، گروه بهمن و برخی دیگر از جمله سرمایه گذارانی هستند که به استان دعوت شده اند و در حال هماهنگی با وزارت نفت برای گرفتن مجوز خوارک مناسب در شمال استان هستیم و یک مورد توافق اولیه با وزیر نفت در خصوص تحویل خوارک  نیز  انجام شده است .

جمیری اظهارداشت: در همین راستا یک پالایشگاه سه هزار بشکه‌ای  در شمال استان بوشهر سرمایه گذاری می شود  که اگر انجام و به ثمر برسد امکان اشتغال هزار نفر را فراهم می کند.

وی با اشاره به سرمایه گذاری شرکت فولاد در استان بوشهر نیز گفت: در زمان حاضر زمین مورد نیاز برای راه اندازی این صنعت تامین و تحویل سرمایه گذار شده و در حال ایجاد زیرساخت‌ها است .

جمیری اضافه کرد: ایجاد صنعت فولاد در استان بوشهر با سرمایه گذاری ۱۰ تا ۱۲ هزار میلیارد تومان از دیگر برنامه هایی است که انتظار می رود با فعال شدن این صنعت زمینه اشتغال  یک هزار و ۲۰۰ نفر در استان فراهم شود.

به گفته جمیری تغییر نگاه و نگرش نسبت به داشته ها و نداشته های استان بوشهر از جمله خواسته های ما در استان است که باید در سطح همه دولتمردان رخ دهد.

وی با اشاره به نگاه متفاوت رئیس جمهور به استان بوشهر گفت: ایجاد برخی تحولها در استان از حیث حمایت‌ها، تخصیص و جذب اعتبارات و کمکها منبعث از همین تغییر نگاه شخص رئیس جمهور، وزیران و سایر دولتمردان نسبت به این استان است .

وی یادآورشد: امروز نگاه نسبت به استان بوشهر مثبت است و مسئولان استان باید با استفاده از این فرصت تلاش کنند تا به نتایج خوبی دست یابیم و این تغییر و تحولات برای مردم ملموس باشد.

 عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در همین راستا با روان سازی کار تلاش می شود زمینه سرمایه گذاری و کار برای صنایع مختلف در استان فراهم شود همچنین از سرمایه گذاران و صنعت کاران بزرگی که می توانند سرمایه گذاری کنند نیز دعوت می شود که وارد کار شوند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت شرکت کشتی سازی صنعتی دریایی صدرا گفت: تلاش شده به این شرکت کمک شود تا بتواند با حمایت وزارت نفت و شرکت ملی نفت کش در زمینه گرفتن سفارش برای ساخت کشتی و سکوهای نفتی گامهایی برای رونق کار خود برداشته و با افزایش ظرفیت‌ها به این وسیله نیروهای بیشتری جذب و اشتغال بیشتری ایجاد شود.

وی در خصوص توسعه بندری در بوشهر، گناوه و دیلم افزود: در زمان حاضر توسعه بندر بوشهر شامل پس کرانه انجام و عمق بخشی به کانال ورودی نیز در دست مطالعه است.

جمیری گفت: همچنین مطالعه توسعه بندرهای ریگ، گناوه و دیلم انجام شده و امید می‌رود در بازه زمانی سه تا چهار ساله این کار شروع و به نقطه قابل توجهی برسند.

وی در خصوص شرایط بندر ریگ استان بوشهر گفت: این بندر شرایط مناسبی ندارد و با توجه به اینکه لنجهای آن به گِل نشسته و لایروبی اسکله در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته جمیری هرچند لایروبی هزینه بالایی دارد اما این کار بنا به ضرورت جدای از طرح توسعه بندر ریگ باید انجام شود که بزودی اجرایی خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به موضوع راه آهن در استان بوشهر گفت: برخورداری از راه آهن مهمترین مطالبه مردم این استان است که امروز اجرای این پروژه مورد تاکید رئیس جمهور، وزیران راه و شهرسازی و نفت از طریق تهاتر نفتی است.

جمیری تاکید کرد: با توجه به هماهنگی انجام شده با وزیر نفت در خصوص تهاتر نفتی قرار شده مقدمات کار انجام شود و در همین راستا هماهنگی لازم با رئیس مجلس و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه انجام شده است.

وی ادامه داد: امروز با هماهنگی و رایزنی های ملی در حوزه های مختلف از طرف استاندار با همراهی نمایندگان به صورت مشترک و جداگانه  کارها و گام‌های مهمی در راستای توسعه استان در حال انجام است.

جمیری یادآورشد: امید می رود استان بوشهر با این همه عقب ماندگی هایی که دارد با نگاه جدید با استفاده از تغییر نگرشی که ایجاد شده فضای مناسبی  دراستان برای کار و فعالیت ایجاد شود.

وی با اشاره به همراهی و تحمل مردم در برابر سختی ها گفت: صبوری و آرامش مردم استان بوشهر با سایر مناطق کشور متفاوت و کمک بزرگی به مسئولان است تا آنان با خیال راحت تری نسبت به انجام کارهای اساسی و توسعه ای بپردازند.

جمیری گفت: آرامش حاکم بر استان توجه مسئولان ملی را به بوشهر بیشتر جلب می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: با خود عهد کردیم به وعده هایی که به مردم داده ایم توجه داشته و خلاف آنها اتفاقی نیفتد چون مردم به ما اعتماد کرده اند به همین دلیل باید در چارچوب وظایفی که بر عهده داریم به وظایف خود عمل کنیم.

جمیری با تاکید براینکه امروز هیچ چیزی در این نظام بالاتر از خدمت کردن به مردم که زمینه ساز رضایتمندی آنان است وجود ندارد افزود: برای انجام این خدمت و ماموریت به نحو شایسته باید با مدیران اجرایی و بخش‌های مختلف مدیریتی و در یک کلام با دولت به معنای عام و همه کسانی که در راستای خدمت به مردم ماموریت دارند یک هماهنگی تام و تمام وجود داشته باشد.

وی گفت: بر این اساس بعنوان یک ناظر قوی بر رفتار دیگران تلاش می شود برای گره گشایی از مشکلات کمک کنیم که کار جلو برود تا به توان دیگران بیفزاییم اما اگر دیدیم با وجود کمک و همراهی آن توان و یا صلاحیت وجود ندارد از اهرم نظارتی استفاده می شود.

جمیری تاکید کرد: بنا نداریم به خاطر برخی مسائل حاشیه ای و سیاسی  فرصت خدمتگزاری از برخی افراد گرفته شود چرا که اصل، خدمت حقیقی به مردم است و اعتقاد داریم آرامش مردم زیرسایه نظام اسلامی نتیجه دوام و قوام نظام اسلامی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر