جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۹۲۳۷
چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱

فکرشهر: مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر گفت: گندم مورد نیاز استان به مقدار کافی در انبارهای کالای اساسی ذخیره شده است.

به گزارش فکرشهر، جمال زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امسال ۲۱ هزار و ۶۷۹ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان بوشهر خریداری شده است که ۴۶ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

وی از خرید ۳۴ تن کلزا از کشاورزان استان بوشهر در سال جاری خبر داد و بیان کرد: وجه تمامی گندم و کلزای خریداری شده توسط شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران به حساب کشاورزان واریز شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر از پرداخت ۵۰۴ میلیون تومان بابت خرید کلزا خبر داد و اضافه کرد: ۲۳۹ میلیارد تومان نیز بابت خرید گندم به کشاورزان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود خشکسالی و بارش کم باران سال گذشته در استان بوشهر و به تبع آن کاهش خرید گندم داخلی، امسال مشکلی جهت تأمین گندم برای تولید آرد نداشته و گندم مورد نیاز استان به مقدار کافی در انبارهای کالای اساسی ذخیره شده است.

زارعی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۲ هزار تن گندم وارداتی به استان حمل که مبدا این گندم‌ها استان خوزستان و اسکله بندر امام خمینی بوده است.

وی ادامه داد: با رایزنی‌های انجام شده واردات گندم به بوشهر تا پایان سال ادامه خواهد داشت و کوچک‌ترین مشکلی نان مردم شریف استان را تهدید نخواهد کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر