جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۰۳۹۰
جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰

فکرشهر: امام جمعه اهرم گفت: انتظار دازیم که با تلاش مسئولان جبران خسارت‌های نخلداران تنگستان جدی‌تر دنبال شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام حبیب پهلوزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اهرم با اشاره به کودتای ننگین امریکایی ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ اظهار داشت: امروز سالروز کودتای ۲۸ مرداد است کودتایی که نشان از طمع کشورهای مستکبر و زورگو برای سلطه و چپاول ثروت کشورهای جهان سوم و کشورهای محروم است.

وی اضافه کرد: دولت مکار انگلیس بعد از ملی شدن صنعت نفتی که مظفرالدین شاه با امضای قرارداد ۶۰ ساله در اختیار آنها قرار داده بود و فقط ۱۶ درصدش در جیب پادشاه می‌رفت و مردم هم بی بهره بودند ترسیدند که اگر این قدرت و ثروت نفتی به دست ایرانی‌ها باشد دیگر کشورها هم علیه آنها دست به شورش می‌زنند و کارشان تمام است به همین خاطر آمریکا و انگلیس با کودتای ۲۸ مرداد برای ۲۵ سال دیگر کشور را در سرازیری دوران پهلوی قرار دادند. که این بخاطر اعتماد به آمریکا و انگلیس بود.

امام جمعه اهرم بیان کرد: فتنه گران داخلی هم از رأفت نظام سو استفاده نکنند که خوش بین بودن به روباه پیر و استکبار کبیر و دل بستن به آنها، و بی حرمتی به خون شهدا سرنوشتی بهتر از صدام و قذافی در انتظار شما نخواهد بود. همین فتنه‌های ملی گراها است که با ظاهر دین سال‌ها مملکت را عقب انداخته اند.

امام جمعه اهرم بیان کرد: اگر آن روز برای زمین زدن ملی شدن صنعت نفت کودتا کردند بدانید که اگر می‌توانستند هر روز کودتا می‌کردند که شما ملت ایران به تکنولوژی هسته‌ای دست پیدا نکنید.

وی اضافه کرد: همانطور که شهدای هسته‌ای همچون شهریاری و رضایی نژاد و علیمرادی و احمدی روشن و امثال فخریزاده در این مسیر نشانه دشمنی و کینه آنهاست. دشمن بداند انقلاب ایران از مرز گریز هسته‌ای عبور کرده و تفکر جبهه مقاومت خواب را از چشمان آنها گرفته و التماس می‌کنند که دست از انتقام خون حاج قاسم بردارید. و این ابهت و اقتدار جبهه مقاومت از برکت خون شهداست.

وی اظهار داشت: ۳۰ مرداد روزی که صهیونیست‌ها قبله اول مسلمین را به آتش کشید به عنوان روز جهانی مسجد اعلام شده است. مسجد در اسلام کارکردهای متعددی داشته و دارد. هم مرکز تعلیم و تربیت دینی است، هم مرکز آموزش‌های نظامی و هم مرکز کمک به نیازمندان و رفع اختلاف مردم و در یک کلام قرارگاه عملیاتی برای برطرف کردن مشکلات محله است و دارای بالاترین جایگاه در گفتمان دینی است.

پهلوزاده تاکید کرد: اگر محله‌ای دارای مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی و سیاسی است بدانیم که قرارگاه مسجد آن محل فعال نیست و از ظرفیت مسجد و مومنینی که مسجدی هستند استفاده نمی‌شود.

وی گفت: کسانی که مدیریت مساجد را به عهده دارند و نمی‌توانند از ظرفیت قرارگاه مسجد برای ایجاد وحدت و همدلی و رفع آسیب‌ها و مشکلات محله گام بردارند بدانند که فردای قیامت مورد بازخواست قرار می‌گیرند. که چرا از ظرفیت مسجد و مسجدی‌ها برای رساندن محله به محله دینی و اسلامی تلاش نکردید.

امام جمعه اهرم افزود: امور مساجد و اداره اوقاف، حوزه علمیه و طلاب و هیأت امنا و دیگر نهادهایی که در مسجد دخیل هستند نسبت به احیای مساجد و قراردادن مساجد در تراز مساجد گام دوم انقلاب شبانه روز تلاش کنند که غفلت از این امر مهم خسارت‌های بی جبرانی به انقلاب وارد کرده و حیات انقلاب به حیات مساجد است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت امام رضوان الله تعالی علیه فرمودند: «مساجد سنگر هستند و اگر این مساجد و مرکز ستاد اسلام قوی باشد ترس از فانتوم ها نداشته باشید، ترس از آمریکا و شوروی نداشته باشید آن روز باید ترس داشته باشید که شما پشت بکنید به اسلام و پشت کنید به مساجد».

پهلوزاده یاد آور شد: ۲۵ محرم هم به نقلی شهادت امام زین العابدین علیه السلام است که خدمت شما نمازگزاران تسلیت عرض می‌کنیم. امام سجاد علیه السلام بعد از حادثه کربلا و رعب و وحشتی که یزید ایجاد کرده بود و عامه مردم هم تحت تأثیر تبلیغات بنی امیه قرار گرفته بودند تا حدی که وحی و رسالت را انکار شد که «لعبت هاشم بالملک فلا خبر جاء و لا وحی نزل» امام سجاد علیه السلام در جامعه‌ای با این انحطاط فکری و اعتقادی مواجه است اما طی ۳۵ سال امامت به تربیت نیرو و ایجاد یک جامعه شیعی جهاد تبیین کرد. روایت دارد که با توجه به اینکه در زمان امام سجاد علیه السلام چند نفر معتقد بیشتر وجود نداشت که «ان الناس لحقوا و کثروا» مردم کم کم ملحق شدند و زیاد شدند.

وی اضافه کرد: اگر در ابتدای انقلاب هم در سال ۵۷ کشوری در کنار انقلاب اسلامی نبود اما امروز در گام دوم انقلاب «لحقوا و کثروا» الحمدلله جبهه انقلاب تکثیر پیدا کرده و راه تنفس دشمن صهیون رو به بسته شدن است.

امام جمعه اهرم با اشاره به اینکه موضوع خسارت نخلداران شهرستان مسئولان استانی و شهرستان پیگیری لازم داشته باشند افزود: پیگیری مساله خسارت نخلداران که در اسرع وقت برای جبران خسارت بارندگی اقدام شود و اینکه اگر قرار شد کمکی یا تسهیلاتی داده شود اینها را بند به امور دیگر نکنند و مبنا تسهیل امور باشد نه اینکه برای یک مجوز سردخانه یا گلخانه چندسال معطل باشند که از کرده خود پشیمان شوند و بروند به سمت واردات وبه طرف تولید داخل نروند

وی ادامه داد: راجع به روش جدید تخلیه بار لنجداران در بندرهای شهرستان تنگستان است که هم نیاز به انبار دارند و هم نیازمند استقرار کارشناس بهداشت و استاندارد دارد و بنادر شهرستان هم فاقد این زیرساختها است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تا امروز حدود ۲۳ لنج در این سه بندر منتظر تصمیم مسئولین هستند و تخلیه بار هم صورت نگرفته و با این هوای گرم امکان هرگونه خسارتی به این عزیزان وجود دارد؛ لذا از استاندار محترم تقاضا می‌کنیم تا ایجاد زیرساخت‌ها و استقرار کارشناسان برای تسهیل تخلیه بار لنجداران مثل گذشته اقدام شود تا ان شاء الله امنیت اقتصادی مردم و کارگران منطقه با مشکل مواجه نشود.

پهلوزاده با اشاره به اینکه درآستانه هفته دولت هستیم بیان کرد: آغاز هفته دولت خدمت دولت مردان انقلابی که به مناسبت شهادت شهیدان رجایی و باهنر نامگذاری شده تبریک عرض می‌کنیم. خدمت به ملتی که آرمانش شهادت است، خدمت به ملتی که آرمانش خدمت به مستضعفان عالم است؛ با تمام وجود باید به این مردم شبانه روز خدمت کرد و ان شاء الله رضایت این مردم رضایت خداوند تبارک وتعالی را به دنبال خواهد داشت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر